Bukefalos 28 år!

Dödläge, mineraler???

S

sundance

Har räknat ut näringsbehovet för min häst. Matchat ihop MJ och smbrp bra med stallets hösilage 10 kg och 1 kg Krafft grund/dag.

Men kalcium & fosfor står inte med på hösilageanalysen vilket gör det krångligt... Vet hur mkt hon får av kraftfodret, men 1 kg krafft grund/dag och häst på 450-500 kg är ju inte tillräckligt för att uppfylla behovet.

Så jag har alltså ingen aning om den totala kvoten eller värden. Eller finns det nån halvt trovärdig teori om uppskattning jag inte vet om?
 
Sv: Dödläge, mineraler???

Du kan ju skicka in för analys av bara mineraler, det måste ju vara billigare än hela paketet. Har för mig analycen har uppdelat så man kan få enbart mineralerna om man vill.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 666
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 396
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej bukisar! Nu är snart fjolårets hösilage slut och det är dax att börja på årets skörd. Har fått analysen och har försökt sätta ihop...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: Elo
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Ladybug
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp