Bukefalos 28 år!

Dörrkransar

S

Superbiddi

När jag var ut med hunden på förmiddagen passade jag på att plocka granris jag tänkte göra en dörrkrans av nu när det snart är första advent och allt.

Är det andra som hunnit göra dörrkransar än?
Släng gärna i bilder så att vi alla får se vad som pryder era dörrar.
 
Sv: Dörrkransar

Jag har fått dille på kransar! Har aldrig vetat hur man gör tidigare men lärde mig i år och har bundit kransar dygnet runt nu känns det som.

Här är några smakprov från förra veckan! Har inte börjat med "jul"-kransarna än, men det blir nog nu i veckan!

kranskollage_21634397.jpg
 
Sv: Dörrkransar

Måste säga att hjärt-kransen var jättefin :love:
 
Sv: Dörrkransar

oj vad fina!
När man binder krans med mossa hur gör man då?
 
Sv: Dörrkransar

*KL*

Jag undrar oxå över hur man binder med och vad har ni som bas/mall till kransen?
 
Sv: Dörrkransar

I år binder jag bara av vanligt granris. Ja binder på fri hand, har lite grövre kvistar i mitten och sätter tunnare ytters. Använder en tunn ståltråd när jag binder.
 
Sv: Dörrkransar

Jag har använt mig av en stomme av ståltråd till alla mina kransar. Jag skulle nog inte få till dem annars. Har även börjat klä en del stommar med halm och det blir jättebra, då slipper man använda så mycket annat naturmaterial.

Jag har bundit med granris, tallris, enris och lingonris. Och mossa. Mossan gjorde jag så att jag rev bitar och fäste med tunn ståltråd. Blev riktigt bra, jag har inte dekorerat den än, men vi får väl se vad det blir!

Vore jätteskoj att se bilder på era kransar!
 
Sv: Dörrkransar

Måste säga att hjärt-kransen var jättefin :love:

Tack! Det blev riktigt mysigt med en sån, den hänger på ytterdörren nu och inväntar tills de mer juliga kransarna får komma upp. :grin: Har nog tänkt göra fler sådana och hänga i fönstret eller nåt sånt sen! Har även tänkt göra något liknande, fast med ståltråd rakt ner och sedan sätta i vas eller kruka, det tror jag kan bli fint!
 
Sv: Dörrkransar

jag har inte gjort min än. ska försöka hinna med att binda imorgon. Måste köpa rött sidenband också och nått mer att smycka kransen med. Sen lovar jag kort.
 
Sv: Dörrkransar

*KL*

Jag undrar oxå över hur man binder med och vad har ni som bas/mall till kransen?

En bra bas är att köpa en halmstomme hos en vanlig blomsterbutik, brukar bara gå på några tior, finns oftast 2 storlekar. Sen behöver du tunn ståltråd att binda med, ska du ha en mosskrans rekommenderar jag myrtentråd som är ännu tunnare.

Sen har du längre kvistar på utsidan och kortare på in sidan så du får en jämn krans, när den är klar och du inte tycker den är jämn så kan du ta och göra fästa in lagom små grankvistar här och var genom att fästa dom med metallmärlor.

Jag tror jag ska tipsa Athenalover här på buke om denna tråden, för hon har gjort kransar senare än vad jag har gjort, var två år sen jag gjorde kransar sist. Och jag har gjort en hel del, gjorde på beställning och för försäljning 2 jular i rad i skolan.
 
Sv: Dörrkransar

bättre sent en aldrig.
Så här blev min dörrkrans.

25000812.jpg


25000806.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 100
Senast: cirkus
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: Törnrosa
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 239
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Känns skitjobbigt att främmande personer ska komma hit och se mitt kaos men jag får väl säga att jag är mitt i en storstädning eller...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp