Bukefalos 28 år!

Döv kattunge

Gimlan

Trådstartare
Kompisen har skaffat sig en vit huskattunge och kompisen har börjat misstänka att kattungen är döv. Antar att en vette kan testa men att det inte borde vara så svårt att testa själv. Tips på det, någon? :)
 
Sv: Döv kattunge

När vi testade hörseln på min hund så satte vi henne i ett rum och släppte ner godisar i ett annat, kom hon springande så antog vi att hörseln ändå funkade :) Nu vet jag inte hur katter fungerar, men något sånt kanske funkar? Eller knäppa strax bakom örat och se om det "rycker" i det?
 
Sv: Döv kattunge

Testa att plinga med något bakom huvudet på kattungen. Vänder den på huvudet så hör den ju.
 
Sv: Döv kattunge

Du har redan fått tips och det är i princip så en veterinär gör när de bara gör ett grundläggande "skrammeltest". Sedan kan man göra ett BAER-test för att verkligen försäkra sig, men när jag fick en döv kattunge rådde det inga som helst tvivel om att den var döv. Stendöv. Det kunde jag bedöma själv. Det kunde mina uppfödarvänner bedöma. Detta gjorde vi när kattungen bara var 4-5 veckor gamma. Veterinären bekräftade med ett skrammeltest.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 502
Senast: SaraXX
·
Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 841
Senast: Gimlan
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
760
Senast: Kakis
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp