Dokumentärer och filmer

ufot

Trådstartare
Söker tips på dokumentärer och filmer som handlar om udda saker.

* Sekter
* Ufon
* Platt jord
* Utomjordingar som tar över världen
* Jordens undergång

Osv. Ju knäppare, desto bättre, typ.

Vill bara poängtera att jag inte tror på något av detta, men är oerhört intresserad av de psykolog faktorerna som ligger bakom att människor tror på udda saker.

Väldigt gärna dokumentärer, eller verklighetsbaserat.
 
Det jag kommer på såhär på rak arm som är verklighetsbaserat:

Sekter: podcasten Spöktimmen har en serie som heter Sekter. Om du söker på ”Spöktimmen sekter” i din podcastapp borde du få fram alla avsnitt. De brukar alltid lista källor så där finns säkert en del dokumentärer nämnda.

UFO:n: På Netflix, serien Encounters (ej sett själv) och avsnitten vol 1 ep 5 och vol 3 ep 2 av serien Unsolved Mysteries. Finns även en serie som heter Top secret UFO projects: declassified (inte heller sett).
 
The why files på youtube!
Tar upp allt möjligt, och skärskådar på ett öppet och roligt sätt.
 
Det jag kommer på är att P3 dokumentär har "Självmordssekten heaven's gate" som finns på Spotify.
 
Jag kollade upp trailern för "Love has won" efter att en på instagram sett den. Verkade vara en dokumentär om en rätt så skum sekt.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är medveten om att väldigt många inte sett netflix nya serie Messiah men/och den här tråden tänker jag mig en diskussion både om...
Svar
14
· Visningar
1 522
Senast: honung
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 068
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 336
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
22 012
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Fototråd del II

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp