Domani ridbyxor

lovehorses

Trådstartare
Är det någon som känner till de märket?

Jag fick ett par byxor av en bekant som hade köpt dem hastigt men de passa inte på henne.Jag provade dem, de var jätte konstiga.
De passa i benen och midjan perfekt såg rikigt bra ut, när jag ställer mig i ridsits så hänger det i grenen från byxorna.Känns jättekonstigt alltihop, går inte att ha på.

Är det ett sådant märke eller?

vet inte vad man kan göra.Om de passar annars men just i grenen e det galet.

Har ni några tips på hur man kan göra???

Sv: Domani ridbyxor

det är granngården som har sålt Domani byxorna billigare för att det var en bunt av dom som blev felsydda i grenen, dom ser ut som ett V. har själv 2 par, och på mej sitter dom konstigt nog bra :angel: eller ah dom är ju fortfarande ett V, men i sadeln är det bara bra. men dom är tajta hela benet ner vilket är kalas, tänkte köpa ett par vita nu oxå men då fanns dom bara i storlek 40 och uppåt :mad:

de sitter bra på när man rider då alltså.
Jag tvätta dem nu, tänkte ifall de skulle krympa lite så ska jag prova dem igen.
Känns ju inge skönt att ha de hängande i grenen när man går...

Som sagt är det granngården som säljer dom. Jag köpte ett par till min medryttare i julklapp, de var snygga och verkade riktigt fina i kvalitén iaf :) Hon gillar dom oxå :)

det är granngården som har sålt Domani byxorna billigare för att det var en bunt av dom som blev felsydda i grenen, dom ser ut som ett V.

Vad lustigt! På vår Granngård hade de ett parti som blivit felsydda i benen och blivit smalare än vad som är meningen.

Jag köpte två par helskodda för 399 :- och är så fruktansvärt nöjd!!

De är förvisso lite trånga i benen men jösses vad snygga de är!!!! Och så himla sköna!!

Domani ligger numera i den absoluta toppen av mina favoritbyxor!

jag kollade på några som var i stl 38 och dom såg ut att sluta strax under knät på mig.. :p

köpte två par domani för 200 på en invigning, dom är snygga men har riktigt konstig passform. de är inte som alla andra ridbyxor jag haft, "drapåsigochrid", utan jag måste dra tyget längs benen uppåt liksom, annars spricker byxorna när jag sätter mig i sadeln. helkonstigt. :D

jag kollade på dom sist jag var på gg men dom såg så sjukt korta ut i benen??

Nej, inte mina iaf. Om man mäter från nedre delen av midjan (där byxorna hamnar) och ända ner till golvet så är mina ben 1.09
Innerbenslängden (också ända ner till golvet) är 85 cm.

Och till min längd var de inte korta. Men du har kanske mkt längre ben? Du är ju ett par cm högre än mig också.

Samma här, köpte från Granngården de felsydda och de satt super! :p
Köpte två par marinblå

Jag köpte mina idag .Superfina :D
Men dock små i storleken..
Men aja,det var ju rea :D (99:-)

har både helskodda och knäskodda, dom helskodda går inte att använda för dom är konstigt sydda så dom går inte att dra upp så man får ronny och ragge häng. Däremot dom oskodda är jag nöjd med.

Jag hatar mina helskodda, köpte tyvärr två par för en billig peng. Har däremot ett par oskodda som är super sköna:)

kl

Köpte 2 par helskodda för 399:- som blivit för smala i benen. Ett ljusa har jag haft på tävling, och trots att dom inte är speciellt mkt använda ser dom redan noppriga och fula ut. Mitt andra par använde jag max 10 ggr innan dom gick sönder i grenen.. Så nej tack till Domanis ridbyxor, även om jag älskar deras snygga stalltäcken!

Har två par helskodda och tycker att dom sitter jättebra............;)

Felsydda här med!!!!!!!!!!!

Men dom är kanon.....:love:

*kl*

Hur många här har tvättat sina?

Efter första tvätten (30 grader) var mina inte alls lika fina längre. passformen var den samma, men tyget blev till ruggat.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 144
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Har fått problem med att hitta ridbyxor som sitter bra sedan jag gått från strl 38 till 36. Byxor i strl 36 sitter bra i midjan, låren...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?