Bukefalos 28 år!

Dowton Abby

Men han verkade ju faktiskt vara ledsen över att Jimmy åkte, och senare när han pratade med Anna om att vilja vara med i gemenskapen med de andra. Fast det kanske bara var för att få reda på saker som han kan använda emot dem... :devil:
 
Skakar lite liv i denna tråd igen.

Jag funderar lite över Miss Bunting, är man verkligen så oförskämd när man blir bjuden på middag? Visst hon gillar inte adelns privilegier men hon är lite väl aggressiv tycker jag.
Lady Mary accepterade hon bara att Gillingham bestämde att det här ska vi ta oss igenom? Hon försökte göra slut vilket han inte gick med på men svalde hon verkligen bara det?
Vad har Thomas dragit på sig för sjukdom?
Vad tror ni Edith kommer att göra när hon inte får träffa sin flicka mer?

Och till sist tv-cirkeln och Kristin Lundells tjatiga klädval, en kort kjol gör sig sällan speciellt bra när man sitter i en soffa och det har hon haft varenda gång. För övrigt så kan man väl inte kläcka ur sig att "vilken tur de inte hade smartphones på den här tiden tänk så jobbigt det skulle bli" :banghead: (25 okt avsnittet)
 
Jag blev också arg på henne i det avsnittet. Är man så emot det så tackar man nej till en sån middag men gör inte en scen av det när man väl är där!

Nu har jag sett fler avsnitt redan så jag vill inte säga för mycket om vad som händer men både Lady Mary och Lady Edith löser saker och ting på sitt sätt.

Thomas är bara puckad just för tillfället och en smula desperat!
 
Nej jag tycker hon är oförskämd och jag har svårt att tro att man verkligen var så provocerande på den tiden vid ett middagsbord för det är man väl knappt ens idag? Tycker det verkar lite otidsenligt men visst det finns/fanns väl alltid någon som bara är ute efter att mucka gräl
 
Jag tycker också hon är oförskämd, och det är ju dessutom helt fel sätt att få gehör för sina åsikter - genom att reta upp folk...

Snart tror jag Edith kommer att berätta att det är hennes barn!
 
Nej jag tycker hon är oförskämd och jag har svårt att tro att man verkligen var så provocerande på den tiden vid ett middagsbord för det är man väl knappt ens idag? Tycker det verkar lite otidsenligt men visst det finns/fanns väl alltid någon som bara är ute efter att mucka gräl
Ja, det väcker funderingar.

Det blir en föga trovärdig karaktär när hon beter sig så. Vilken intelligent frisk person skulle göra så? Vad har manusförfattaren tänkt ska hända med henne - ska hon blil sinnessjuk eller visa sig ha tourettes ;)
 
Tror ni vi har sett det sista av Miss Bunting i serien? Det kändes lite som att till och med Branson tyckte hon gick lite för långt. Jag håller med er andra om att det är en karaktär som inte kändes trovärdig. Det ska bli intressant att se vad som händer med Cora och Robert nu och Marigold. Det finns väldigt många intressanta trådar den här säsongen som är spännande att följa. Tror ni Anna vet mer om Mr Greens död än hon medger och vad vi fått se hittills? Själv vet jag inte vad jag ska tro om det riktigt.
 
Jag tror att anna har förstått hur det ligger till med mr greens död, det är därför hon är nervös.

Det här med att rosamund och farmorn vill skicka iväg marigold till en "skola" i Frankrike känns helt fruktansvärt. :( Det bästa för henne vore väl att få stanna där hon är nu. Hoppas verkligen Edith klarar av att säga ifrån.

Thomas är ju bara elak! Anna har ju alltid varit snäll mot honom, jag trodde faktiskt han skulle ställa upp för henne.
 
Thomas är ju bara elak! Anna har ju alltid varit snäll mot honom, jag trodde faktiskt han skulle ställa upp för henne.
Vad är det för fel på Thomas? Han injicerar ju uppenbarligen något, men vad och mot vad?

Vi såg en tidningssida flimra förbi. Hann någon se vad det stod?
 
Vad är det för fel på Thomas? Han injicerar ju uppenbarligen något, men vad och mot vad?

Vi såg en tidningssida flimra förbi. Hann någon se vad det stod?
Jag har fått för mig att han vill försöka "bota" sin homosexualitet genom att inta något. Kanske någon medicin eller något annat som bly eller kvicksilver. Det använde man ju förr mot både det ena och det andra.
 
Det här med att rosamund och farmorn vill skicka iväg marigold till en "skola" i Frankrike känns helt fruktansvärt. :( Det bästa för henne vore väl att få stanna där hon är nu. Hoppas verkligen Edith klarar av att säga ifrån.

Fast det var väl å andra sidan så man "löste" problem med sånt som kunde svärta ner familjens rykte på den här tiden, de är nog övertygade om att de hjälper Edith genom detta sätt. Men jag håller med om att det känns helt fruktansvärt, visst gör det det. Jag tror inte Edith har så mycket att sätta emot tyvärr i denna fråga även om hon skulle kunna säga ifrån, så gjorde man inte helt enkelt. Men vem vet kanske vi får en tvist på det hela.
 
tror oxå an ska försöka "bota" sin homosexualitet.

Gillade avsnittet i går, jag hoppas att Edith kommer ta hjälp av sin mamma. Tror att Cora kommer ha mer förståelse.

Jag började fundera lite, Vet vi definitivt att det var mr Baets som puttade honom framför vagnen? Eller kan det vara Anna som gjorde det?
 
Jag har fått för mig att han vill försöka "bota" sin homosexualitet genom att inta något. Kanske någon medicin eller något annat som bly eller kvicksilver. Det använde man ju förr mot både det ena och det andra.
Något sånt är det jag tänker med, men hade tänkt ställa frågan i tråden ifall de avslöjat något (om man skulle lyckats läsa tidningssidan exv.), men nu behövde jag ju inte göra det :p

Tycker för övrigt det är synd just nu att Mary och Edith aldrig kan komma överens, annars hade ju råden Mary gav till Tom (att fatta ett beslut som var rätt för honom, inte för familjen) passat ganska bra i Ediths situation just nu. Vet dock att Mary aldrig hade gett det rådet till Edith...
 
Jag hatar den här jäkla skitserien! (Nej det gör jag egentligen inte men)
En serie kan inte få sluta hur som helst! Nu har julspecialen (27 december svt) jäkligt mycket att leva upp till!
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 767
Senast: Jeffery
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker läsa villkor i mina försäkringar men blir inte klokare. Kan man få ersättning för ärr efter operation? Jag har opererat...
2
Svar
26
· Visningar
1 018
Senast: Bison
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp