Bukefalos 28 år!

Dowton Abby

jag bara älskade detta avsnittet.

Men lite besviken är jag att det inte var anna som mördade mr Green.

Jag gillade också avsnittet väldigt mycket. Jag tänker på detta med mr Green. Om man ser krasst på det så är det egentligen bara Anna, Mary, Mrs Hughes och Bates som vet vad mr Green gjorde. Mary fick ju dock reda på det senare, i samband med att Robert skulle åka till New York och att mrs Hughes bad om att mr Bates skulle få slippa åka. Dock var det ju innan mr Green dog.

Men de hade ju en trädgårdsfest (eller om det var någon fest för hela byn kommer inte ihåg) samma dag som mr Green dog eller är det fel uppfattat av mig att han dog den dagen som Gillingham kom och berättade det? Det känns som att det borde ha märkts om någon av dessa var borta många timmar under den dagen, i serien nämns väl aldrig hur lång tid det tar sig att ta sig till London och tillbaka men det gick väl inte alltför många tåg per dag om ingen har tagit bil.

Gillingham visste att nåt hade hänt som gjorde att han borde avskeda mr Green för det hade Mary talat om för honom och det är väl egentligen bara han som kan ha varit i London den aktuella dagen förutom Bates då. Men att Gillingham själv skulle ha gjort det känns ganska osannolikt eller att han skulle varit hjärnan bakom. Men sen kan man ju alltid spekulera i om det finns någon mer på Downton som vet om att mr Green hade gjort detta mot Anna.

Ediths situation blir nog väldigt svår nu, jag kan förstå hennes handling absolut men samtidigt att bara ta ett barn från någons föräldrar så där även om hon är den biologiska mamman så kan ju bara överklass göra i den tid de lever i. Men det ska bli väldigt intressant att följa vad som händer där.

Tycker Coras vändning mot Robert är intressant, hon gör det på ett väldigt snyggt sätt. Tror ni hon vet om eller kände på sig affären med henne som jobbade som maid och hade en son? Affär kanske är mycket att kalla det men ändå det hände ju lite grann mellan Robert och den som jobbade som maid (vad säger man på svenska hushållerska?).

Tycker att serien är väldigt intressant denna säsongen och att det händer mycket, många trådar finns att följa. Thomas försökte bota sin homosexualitet, det är också ett intressant spår de har tagit upp.
 
Jag måste vara snart den enda på jorden som inte sett Dowton abbey men jag blir ju nyfiken på denna serie. För en oinvigd, kan ni berätta vad som är så bra med serien?
 
PBS sänder ju i USA och SVT sänder i Sverige. Det går säkert att lita på bägge. ;)

Edit: Och ja, ITV i Storbritannien då!
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 693
Senast: Jeffery
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
361
Skola & Jobb Känner mig lite okunnig här. Finns det någon som kan upplysa mig lite? Jag kollar på ett avsnitt från Highwall thru hell. Det pratas ju...
Svar
8
· Visningar
560
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp