Bukefalos 28 år!

Dowton Abby

DOWNTON ABBY BÖRJAR IMORGON!!! :bump::banana::bump::banana::bump:

Sista säsongen...:cry::cry:

Men det är nog klokt att det blir sista, svårt att hålla spänningen uppe och en del av karaktärerna kan ju inte leva hur länge som helst...:p
 
DOWNTON ABBY BÖRJAR IMORGON!!! :bump::banana::bump::banana::bump:

Sista säsongen...:cry::cry:

Men det är nog klokt att det blir sista, svårt att hålla spänningen uppe och en del av karaktärerna kan ju inte leva hur länge som helst...:p
Åh! Tack för att du talade om det, hade missat det annars :eek:
Men jag tycker att det känns så synd att de inte kunde fortsätta (eller snabbspola) fram till andra världskriget också :( Hade varit kul att få se de karaktärerna även under den tiden!
 
Åh! Tack för att du talade om det, hade missat det annars :eek:
Men jag tycker att det känns så synd att de inte kunde fortsätta (eller snabbspola) fram till andra världskriget också :( Hade varit kul att få se de karaktärerna även under den tiden!

Jag brukar ha stenkoll flera veckor innan på det, så jag blev också lite överrumplad. Och det råkade bli lite väl upphetsat, men jag kände att jag måste dela med mig :D

Det hade varit spännande, men om det började i början på 1900-talet så skulle ju karaktärerna vara ca 40 år äldre då och det blir nog lite svårt att få ihop...
 
Jag brukar ha stenkoll flera veckor innan på det, så jag blev också lite överrumplad. Och det råkade bli lite väl upphetsat, men jag kände att jag måste dela med mig :D

Det hade varit spännande, men om det började i början på 1900-talet så skulle ju karaktärerna vara ca 40 år äldre då och det blir nog lite svårt att få ihop...
Nä inte byta skådespelare :mad:. Hellre då som det är nu.
Satte på inspelning så att jag inte missar det av nån konstig anledning.
 
Tyckte det var ett väldigt intressant avsnitt, det känns lite lätsammare än tidigare säsonger även om det är väldigt formellt fortfarande. Men ändå känns det som att det börjar bli lite modernare. Tror det är rätt att avsluta efter denna säsongen, det är ju som det pratas om i första avsnittet att det börjar bli mer och mer ovanligt att leva på det viset, att det skärs ner på personal och att det börjar bli ett mer modernt liv. Själv hoppas jag på att det ska komma en film i framtiden hade varit väldigt intressant tycker jag så länge det görs på ett bra sätt. Spännande med Ediths planer på att flytta till London med och ska Mary hitta någon ny? En gnagande känsla att Anna och Bates inte kan andas ut helt än har jag också vad tror ni? Detta ska bli kul att följa! @Thaliaste @Asko @Korven vad tyckte ni om första avsnittet?
 
Jag säger som du, det kändes lite lättsammare. Mary tror jag inte är klar med utpresserskan, Edith Måste ju komma med nåt mera för att inte vara så tråkig. Carsons giftermål ska bli kul att följa. Sjukhuset bryr jag mig inte om. Nåt bombnedslag av nåt slag måste till annars somnar man. Nåt giftermål nånstans? Hoppas Anna får barn på nåt vis.
 
gillade första avsnittet, det är många trådar som ska knytas samman i denna säsongen.

Men tror att Edith kommer hitta kärleken i sitt nya framgångsrika liv i london.
Tror att Mr och Mrs Bates kommer skaffa barn, antingen tar Mary henne till samma doktor som hon sökte upp eller så adopterar dom ett barn.
Tror Carson kommer säga upp sig och satsa fullt ut på sin dröm om ett pesionat, detta pga att ge sin plats åt thomas.
Det måste komma någon skugga i det hela och funderar om inte änkegrevinnan är gammal nog att få somna in.
 
Jag känner också att detta med sjukhuset är en sidohistoria som inte engagerar så mycket. Tror också att utpressaren kommer att komma tillbaka i nån form. Vem vet kanske startar Carson och Mrs hughes ett pensionat tillsammans? Skulle ju vara underbart om Anna och Bates fick barn på något sätt. Tror dock att något eller några mörka moln måste torna upp sig för att rktigt få nerv i den här säsongen.
 
Vem eller vilka är era favoritkaraktärer?

Det är några man fastnar lite extra för, men om jag måste välja en så blir det Mrs Patmore.
 
Jag brukar ha stenkoll flera veckor innan på det, så jag blev också lite överrumplad. Och det råkade bli lite väl upphetsat, men jag kände att jag måste dela med mig :D

Det hade varit spännande, men om det började i början på 1900-talet så skulle ju karaktärerna vara ca 40 år äldre då och det blir nog lite svårt att få ihop...
Ja, från 1925 till 1940 hade väl blivit lite svårt att genomföra :p
Och antagligen hade det varit utan änkegrevinnan också, inte ens hon kan leva så länge :(


Själv är jag förtjust i Barrow (vars historia är tragisk även om han dragit mycket på sig själv) och blev glad över ögonblicken med honom och barnen, gulligt!
Carson och Mrs Hughes kommande giftermål hade jag totalt glömt bort men det är ju bara urgulligt :love: Pratet om sex var roligt, stackars Mrs Patmore! :laugh:
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 693
Senast: Jeffery
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
361
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp