Dra av för dubbelt boende sommartid

Wysiwyg

Trådstartare
Måste en ha kvitton för att påvisa betalning av dubbelt boende (skriven på en ort, arbetat på en annan) om en tänkt sig dra av för det hela på skatten? Alltså kvitton som visar på inbetalning till personen en har betalat hyra till.


(Obs obs! Frågar inte för att jag tänkt begå bedrägeribrott.)
 
Ska förklara mig ändå så kan buke avlägga dom :p

Grejen var att jag bodde hos en familjemedlem i sommar när jag arbetade på annan ort. Hade hyra i min studieort som vanligt. Eftersom utbetalning på timanställningar kommer en månad senare behövde jag initialt inte betala hyra till familjemedlemmen. Under sommaren fick jag reda på att jag skulle ha möjlighet att följa med på en längre (och dyrare) resa som familjemedlemmen egentligen tänkt betala för mig (då jag är student). Vi kom då överens om att jag inte behövde betala någon hyra utan betalade resan istället eftersom jag vid den tidpunkten fått in sommarjobbspengarna (istället för att vi korsöverfört pengar till varandra).

Häri ligger alltså mitt problem. Egentligen hade jag verkligen behövt dra av för dubbelt boende då jag är fattig student. Men jag tycker själv det är lite olustigt i det här läget; det känns egentligen som att jag drar av för en resa? Trots att fördelningen av pengarna ser likadant ut oavsett vem som betalat in var. Slutresultatet av pengafördelningen hade ju ändå blivit detsamma. Men det känns ändå.. fel.

Och förutom att det känns fel (ja det kanske till och med ÄR fel ur laglig synpunkt) har jag ju heller inga kvitton. Så egentligen kanske det bara är bäst att lära av misstaget och göra-om-göra-rätt till nästa gång?
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 658
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 739
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 601
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp