Dräktig hona med kastrerad hankompis

Annakajsa

Trådstartare
Har en hona som är dräktig sedan 14 dagar cirka. Hanen 8 mån lite vild som kattungar är men han respekterar inte när hon säger ifrån. Ska jag gå emellan eller ska de lösa själva? Kan detta ändra sig eller är det bara så att han är mer dominant och kommer fortsätta så. Kan detta bli risk för ungarna sedan eller får de annan respekt ju längre honan dräktig?
Tacksam för råd!
 
Risk för (de ofödda) kattungarna är det nog inte, men om hon blir stressad hela tiden och inte får vara ifred kan hon inte göra sitt jobb som mamma. Jag hade separerat dem i god tid innan födseln isf. Vissa honor blir tuffare som dräktiga, men långt ifrån alla.

En tonårshane skiter nog blankt i om kompisen är dräktig eller inte... De av mina hanar som vuxit upp i honkattflock har dock en hälsosam respekt för matriarkerna och skulle aldrig närma sig en bolåda med pipande små :angel::devil:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 852
Senast: co-SMAD4
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 594
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Övr. Katt Hej! Jag har en fantastiskt vacker blandrashona (50% ragdoll och 50% scottish straight) med underbar personlighet som jag önskar para...
2
Svar
27
· Visningar
8 032
Senast: Poppy
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 747
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp