Bukefalos 28 år!

Dräktig katta, men hur långt gången?

Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Håller tummarna för att förlossningen går bra!
Skönt att veta att det finns folk där ute som bryr sig och inte bara blundar.
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Trots att jag inte egentligen vill ha kattungar så är jag väldigt glad att hon kom tillbaka. :)
Hon får Pro Plans kitten sedan ett par dagar tillbaka + lite extra gott som kokt fisk och sånt. Jag har kollat till henne många gånger idag och det enda som skvallrar om att hon har lämnat sin favoritplats är att hon har använt kattlådan och att hon har ätit lite grann.
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Jag håller tummarna för att allt ska gå bra! Uppdatera gärna hur det går.

Hon hade verkligen tur som hittade dig. :bow:
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Inget händer än så länge. Hon är väldigt nöjd med att kela ett par ggr om dagen och däremellan sova och äta. Magen blir mer och mer hård och kompakt och man känner ungarna väldigt tydligt. Tycker också att tuttarna börjar bli lite mer rosa. Men det kanske inte spelar någon roll såhär på slutet.
Jag sitter här och håller tummarna för att hon kan hålla igen tills på torsdag eftersom vi sedan har långhelg och är hemma hela dagarna. Men enligt mina beräkningar så borde det tidigast bli till helgen.
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Lite fler uppdateringar ifall någon är nyfiken.
Inatt har Edit varit och röjt bland lakanen i den lådan jag har ställt fram. Men annars är det ingen skillnad. Läste på nätet att katten börjar boa ca två veckor innan nedkomst. Kan hon verkligen gå två veckor till? Jag har räknat ut att det teoretisk tidigast kan bli till helgen.
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Vissa boar flera veckor innan, vissa inte alls. Min har börjat ett par dagar innan, men då har hon "totalboat" och byggt bäddar överallt...

Min andra hona har alltid boat, får hon tag på en filt drar hon den till ett lämpligt ställe och bygger sig en grotta. <Det började hon med när hon var 15 veckor, så hon visste väl att hennes framtida mission var att vara avelshona ;)
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Edit föredrar att ligga i halmen framför min bolåda. Hon har bara varit därinne och donat lite några gånger. Idag så är hennes mage mycket större än var den var bara igår! Helt otroligt hur den lilla katten ens kan röra sig. Hon kan i alla fall inte sköta sin hygien längre. I morse så hade hennes juver börjat att fyllas, antar att det inte är så långt kvar då. (men det trodde jag för 2 veckor sedan också..) Ska gå ut till henne nu och se hur hon mår.
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Jag har en 2-årig katthona som också ska ha när som helst. Hennes mage har sjunkit ner senaste timmarna tycker jag, hon har boat och donat i lådan mer än vanligt och hon har noppat bort hår runt spenarna. Kan inte vara långt borta nu...
Första gången vi får kattungar så här blir inte mycket gjort, man bara väntar och hoppas att få vara jourhavande kattbarnmorska om så skulle behövas. Vi får se vem som får sin kull först =)
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Kul att "vi" ska ha samtidigt :-)
Jag har varit ute i stallet hela förmiddagen och jag har lagt märke till att hon har gått på toalådan väldigt ofta senast timmen, typ 4 gånger. Och hon har inte heller ätit sen i gårkväll. Men jag kan inte säga att magen har sjunkit direkt, den står stenhårt rakt ut på sidorna så man tydligt kan känna vart alla kattungar ligger. Sammandragningar kanske?
 
Sv: Dräktig katta, men hur långt gången?

Puma födde igår em 4 st välskapta småttingar. 2 kolsvarta och 2 svartvita blev det och hon skötte allt jättebra.
Bilder finns här

Nu ligger hon i bolådan med dem och spinner högljutt. Låter så förnöjt och harmoniskt =)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 314
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp