Dräktiga ston 2020/2021

Hmm, tog ett första kort på juvret idag och reflekterade direkt över att det kändes som att det fyllt på rätt mycket, utan att för den skull vara ens nära att vara fyllt och färdigt. Men det är ju ändå 47 dygn kvar till 335 så tycker nog att det kändes lite mycket. :confused: Den får då så lov att stanna kvar där inne en månad till minst! Och genast börjar man känna av den där fantastiska oron. :p

Queenie dygn 288
IMG_20210310_200812.jpg
 
@Maja_Kandi Q har ju haft föl förr, var hon tidig då med kanske? För övrigt, vilken god sikt du hade, mina bilder skulle kunna vara en gorilla på nära håll.

:rofl:

Ja jag bläddrade faktiskt i tråden för dräktiga ston 15/16 nu och hon ser ganska lika ut nu som då. Första bilden jag lade ut på juvret då var dygn 308 och då såg det rätt lika ut som nu så det känns lite lugnare nu. ;) Intressant att läsa vad jag skrev då, följer exakt samma mönster med mat, zombie-mode och funderingar. :p
 
:rofl:

Ja jag bläddrade faktiskt i tråden för dräktiga ston 15/16 nu och hon ser ganska lika ut nu som då. Första bilden jag lade ut på juvret då var dygn 308 och då såg det rätt lika ut som nu så det känns lite lugnare nu. ;) Intressant att läsa vad jag skrev då, följer exakt samma mönster med mat, zombie-mode och funderingar. :p

Då är allt i sin ordning! Håller tummarna att hon får ett friskt litet stoföl på 332a dräktighetsdygnet ✊
 
Näe fy @eventingmania Hoppas det håller sig ifrån er!

Här är det 291 dygn idag. Fick ut en ny bunt i hagen idag så nu är det fri tillgång så att hon kan peta i sig allt hon vill. Fick låna ett nät av en granne så lillskiten inte kommer åt att äta helt fritt, skönt!

Till veckan kommer jag skura boxväggar och hämta halm! :love:
 
Jag räknade om och inaåg att jag räknat fel på 10 dagar. BF är 17/5 i stället för 7/5. Inga skada skedd förutom att jag lagt ett schema med ledigt i 10 dagar från 7/5. Jobbar som en iller efter 17/5. Skit, men jag får möjlighet att lägga om det. Peeew.

Annars är jag nojjig. Nojjig över att hon bara är fet. 2 mån och 1 vecka kvar.... inget juver att tala om alls. Det är obefintligt. Inga sparkar har jag skådat heller.


Dock betäcker hon sin brunstiga hagkompis hej vilt.

Hennes mor var likadan. Blev inte tjock och jag nojjade sönder då med. Minns inte när hon fyllde juver då det var för 13 år sen och jag har inte haft något mer dräktigt sto sen dess.

5D8C7CA1-E4E7-46CF-9913-2656A0202AA2.jpeg
 
Jag räknade om och inaåg att jag räknat fel på 10 dagar. BF är 17/5 i stället för 7/5. Inga skada skedd förutom att jag lagt ett schema med ledigt i 10 dagar från 7/5. Jobbar som en iller efter 17/5. Skit, men jag får möjlighet att lägga om det. Peeew.

Annars är jag nojjig. Nojjig över att hon bara är fet. 2 mån och 1 vecka kvar.... inget juver att tala om alls. Det är obefintligt. Inga sparkar har jag skådat heller.


Dock betäcker hon sin brunstiga hagkompis hej vilt.

Hennes mor var likadan. Blev inte tjock och jag nojjade sönder då med. Minns inte när hon fyllde juver då det var för 13 år sen och jag har inte haft något mer dräktigt sto sen dess.

Visa bifogad fil 66168
Jag har inte haft något sto som varit tidigare än 2-3 veckor innan fölning med att fylla upp juver så har du 2 månader kvar behöver du nog inte oroa dig 😊
 
Skönt. Det var ett sånt svar jag ville ha.

Ska ta ut veterinären för stelkrampsvaccin om en månad. Funderar på att be henne dräktighetsundersöka då med.
Är det hennes första föl? Vet förstföderskor som knappt har sett dräktiga ut alls men i högsta grad varit det 😊
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 011
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 718
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp