Dräktiga ston 2020/2021

Nu är det bara 32 dagar kvar till bf för "Kraman" hon fick stelkramp och A2- vaccinationer idag och så tog vi blodprov på wffs också.. så nu börjar vi nedräkningen:banana::bump: Kapris gick A2-vaccin ska göra en grundvaccinering på henne då hon inte vaccineras regelbundet. Vill ju kunna visa fölet om allt går bra.
 
Dygn 267 🥰
Nu börjar hon bli lite rund om magen, ser ut som allt fallit neråt 🙈😅
känner ingen fölis men jag hoppas den är kvar där inne


20210307_142027.jpg
 
Här har vi kommit till dygn 287. :love: Lite trögt att få i henne hö, men än så länge går det bra att få i henne kraftfoder. Ökat givan lite och kommer öka mer nu vartefter. Får försöka ge lite på morgnarna också längre fram men hon är som en snigel så kommer inte bli några mängder innan utgång... 😏

Magen ändrar form mest hela tiden tycker jag, igår såg hon ut att ha svalt minst tre badbollar sett framifrån men idag är det lite mer "lagom" igen, haha. Juvret har börjat fyllas lite också men absolut inte mycket, mest att det syns att det är i startgroparna. :)

Dagsfärsk bild. :love:

IMG_20210309_162710.jpg
 
Mitt delägda fullblodssto är nu på dag 324. Jag såg henne inte på hela 2020 pga kombon corona och för närvarande billös. Nu väntar vi alla med spänning och viss oro, naturligtvis. Hon är född 2013 och det här är hennes första föl. Jag har varit delägare sedan hon köptes i England 2016.
 
@Freazer Tack för svar, det är hennes första så det är väldigt öppet hur hon kommer te sig!

@Nepenthe Får göra dig besviken, mitt sto är en korsning där friesern är tydligast, fölet blir också en oäkting ;)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 011
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 717
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp