jemeni

Trådstartare
Nu är det verkligen dax att byta ut 900 (Saab).

Någon som har bra förslag på en mindre dragbil?
Måste få dra 1250kg på B-kort, bör inte vara större än 900.

Sv: Dragbil

Helt klart sugen, men frågan är om det kommer finnas reservdelar om något år.

Annars funderade jag på Audi A3

Det är ingen lite bil i mina ögon....

Vi har en peugeot 308, ej kombi. Den får dra 1340kg på b kort om jag minns rätt. Riktigt trevlig bil, har kört i alla väglag, från perfekt till blankis, ligger bra på vägen o orkar mer än man tror. Dragit loss vårt fastfrusna släp ur en meter hög snödriva utan problem.
Jag åker inte i de värsta vädren om jag absolut inte måste o ser ingen anledning till att ha en bränsleslukande monster. Kör till o från träninngar o tävlingar o inga långa sträckor,, till det duger den prima firre!
Bilen drar 0.65 l blandan körning o håller sig under litern med vår Boj boggie med häst i.
Får även plats med 55kg mastiff i skuffen utan problem :D

Säger också Honda CR-V.

9-3 känns förvisso stabilare och större än den ser ut, men kör mycket hellre min Honda trots att den är mkt äldre och mindre lyxig än pappas 9-3!
Det är stor skillnad i stabilitet, styrka och väghållning med släp!

Det kommer inte vara några problem med reservdelar till Saab. De tillverkas ju inte av Saab. Företagen som tillverkar reservdelar vill ju också överleva.
Jag drar med en Saab 9-3 diesel sportcombi. Den är stark o pigg. Omkörningar med släp är inga problem ;).
// Linda

Den är ju verkligen ingen monster bil, utan snarare en mindre medel bil. Fast väldigt rymlig, men stor är den inte.

Nä, CR-V är ingen stor bil, beror så klart på vad man jämför med, men jämfört med riktigt stora SUV-ar och liknande så känns den ganska liten.
Den är ju kort och supersmidig. Stor bil i liten förpackning skulle jag vilja säga.

Ang att 9-3 är stark och pigg får jag hålla med, man blir nästan lite förvånad! Sedan tar den ju sig inte fram på samma vis i vinterväglag eller på en lerig parkering som en 4wd. Där ligger nog den allra största skillnaden.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 174
Senast: Derivata
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur