"Dragproblem"

Sv: "Dragproblem"

Ja selen hjälpte på våran amstaff ialf!!!!
Och så var han lite dryg när man möttee hundar så då provade vi nosgrimman..och det funka mkt mkt bra!!!för när han har på sig nosgrimman så försöker hans inte änns och dra!vet många många som har nosgrimma på hundar!tex flera här i byn har det på sina amstaffar...så dom gör INTE hunden illa!!!!!

Min drar heller om jag sätter på han stackel han rusar inte mot andra hundar, vet du varför jo för det blir obehagligt, vet du varför din inte gör så i grimma o selen, jo för det blir obehagligt för hunden. Varför larva med en massa tillbehör på en unghund som är mer formbar än modellera. Om man bara är konsekvent med hunden så kommer den inte o dra!
 
Sv: "Dragproblem"

Ja selen hjälpte på våran amstaff ialf!!!!
Och så var han lite dryg när man möttee hundar så då provade vi nosgrimman..och det funka mkt mkt bra!!!för när han har på sig nosgrimman så försöker hans inte änns och dra!vet många många som har nosgrimma på hundar!tex flera här i byn har det på sina amstaffar...så dom gör INTE hunden illa!!!!!

Knepig by du bor i där inga hundar far illa av halti när dom gör det i övriga sverige vid felanvädning.
 
Sv: "Dragproblem"

Genvägar är oftast inte hållbara i längden. Läs PIRUS första inlägg in gång till, har provat en variant, eller samma, metod beroende på hur man läser dvs hunden får inte fortsätta förrän den taggat ner. Mer våld obereoende av variant ger en okänsligare o starkare(ev skadad) hund.
PL
 
Sv: "Dragproblem"

Hmm obehaglit med sele?:smirk: jag har även ett vanligt sele på min blandras...hmm hon tycker inte att det är obehaglit!!!
amstaffen ja har är 2 år!!!och han tycker inte heller att det är obehaglit med sele!!!!och nosgrimman hade ja bara ett tag men nu behöver ja inte använda den längre för han går fint nu!!!men klart han försöker dra lite i selet!!men inte som förut!!!
Säg vad ni vill!men ja tycker inte att mina hundar tycker det är obehaglit med sele!!!!!:cool:
 
Sv: "Dragproblem"

Hmm obehaglit med sele?:smirk: jag har även ett vanligt sele på min blandras...hmm hon tycker inte att det är obehaglit!!!
amstaffen ja har är 2 år!!!och han tycker inte heller att det är obehaglit med sele!!!!och nosgrimman hade ja bara ett tag men nu behöver ja inte använda den längre för han går fint nu!!!men klart han försöker dra lite i selet!!men inte som förut!!!
Säg vad ni vill!men ja tycker inte att mina hundar tycker det är obehaglit med sele!!!!!:cool:

vädligt vad ! har du nyss hittat knappen eller va är det frågan om.

Ja om han drar lite så är du ju inte konsekvent nog för om du ska lära en hund o inte dra då ska han INTE dra nåt heller.
 
Sv: "Dragproblem"

Hmm nää...

Men när vi går så dra han ingening han går fint brevid mig..men med att han"drar" menar ja att om han känner lukter i diket typ så "drar" han..men då menar inte ja att han drar mkt.utan lite!aja du fattar säkert!!!
 
Sv: "Dragproblem"

Hmm nää...

Men när vi går så dra han ingening han går fint brevid mig..men med att han"drar" menar ja att om han känner lukter i diket typ så "drar" han..men då menar inte ja att han drar mkt.utan lite!aja du fattar säkert!!!

SÅ vart drar man då gränsen för att hunden ska fatta att den får dra dig nere i diket för det luktar gott, men inte annars. Jäkligt synd om din hund o aldrig veta vad han får o inte får.

Om jag lär in nåt nytt ja då är jag benhård på det också nolltolerans. Får inte mina hundar dra nej då är det fan så också noll tolerans. annars lever hunden i en grå zon som han vet varken ut eller in i. tänk dig så här, ur hunden ögon, På morgonen får jag inte dra för då är matte trött, på eftermiddagen är hon så stressad på lunchpromenaden då får jag små dra lite för jag ska få göra nåt.

Hur ska hunden veta när den får elelr inte får?.

Jag gör så här ja när jag har dom i koppel då är det nolltolerans o dra ,rastar jag dom ja då släpper jag dom lösa o de får springa runt o laja som dom vill.

Finns ju massor med andra saker folk är jäkligt slappa på. De ska gå ut hunden flammsar i hallen de vrålar ligg hunden lägger sig de fortsätter klä sig, telefonen ringer de står o snackar hunden är uppe , matte/husse skiter i det för den här gången. De kommer till lydnadsplanen de säger ligg hunden ligger en liten stund o sen uppe o flammsar, de blir tokiga på hunden, men vems fel är det jo föraren för den är inkonsekvent med kommandona de använder och hunden får ut för det. Är det ligg så är det fan ligg tills jag säger nåt annat.
 
Sv: "Dragproblem"

Hmm du fattade nog inte va ja menade..men ja menade INTE att han drar ner mig i diket!!!!!!utan att han "drar jättee lite i kopplet om han känner nån lukt!!!det menade ja att han "drar lite"....:smirk:
Men man tolkar det hur man villl!!!och ja har stenhårda krav på han!!!!! ......
 
Sv: "Dragproblem"

Hmm du fattade nog inte va ja menade..men ja menade INTE att han drar ner mig i diket!!!!!!utan att han "drar jättee lite i kopplet om han känner nån lukt!!!det menade ja att han "drar lite"....:smirk:
Men man tolkar det hur man villl!!!och ja har stenhårda krav på han!!!!! ......

Mmm säkert!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: "Dragproblem"

som jag sa man tolkar de hur man vill!men ja vet väl bäst de är ju min hund så!!!!!!!!!!:cool:

orka diskutera mer om detta!!ja vet väl bäst om min hund så!!
 
Sv: "Dragproblem"

som jag sa man tolkar de hur man vill!men ja vet väl bäst de är ju min hund så!!!!!!!!!!:cool:

orka diskutera mer om detta!!ja vet väl bäst om min hund så!!

det räcker ju med o läsa dina inlägg o se att du inkonsekvent med dom!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: "Dragproblem"

hmm du har ju din åsikt!!!!:rofl:

Men du vet bäst vad som är rätt o fel med din/dina hundar och ja vet bäst vad som är rätt o fel med mina doggs!!!

Så orka diskutera detta!!

du är säkert jätte van och sånt med hundar ja menar ju inte att jag vet bäst och så!!!

Va har du för doggs då?
 
Sv: "Dragproblem"

hmm du har ju din åsikt!!!!:rofl:

Men du vet bäst vad som är rätt o fel med din/dina hundar och ja vet bäst vad som är rätt o fel med mina doggs!!!

Så orka diskutera detta!!

du är säkert jätte van och sånt med hundar ja menar ju inte att jag vet bäst och så!!!

Va har du för doggs då?

En unghund av modell Schäfer

o en Rottweiler på 4år
 
Sv: "Dragproblem"

Men då är frågan, ska jag prova med halvstryp först? Eller ska man börja med helstryp? Å vart kan man få tag på en bra sådan, gärna på nätet. Dom finns ju i så många olika former.
Tack för all hjälp jag får :bow:
 
Sv: "Dragproblem"

Men då är frågan, ska jag prova med halvstryp först? Eller ska man börja med helstryp? Å vart kan man få tag på en bra sådan, gärna på nätet. Dom finns ju i så många olika former.
Tack för all hjälp jag får :bow:

Helstryp med raka länkar inte vridna det rycker pälsen av hunden.

Backamohundtjänst

http://www.backamohundtjanst.se/

har bra halsband sprenger väljer ja endast det bästa gott nog till mina hundar.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 031
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 361
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp