Dreglar med bettskena

Monkie

Trådstartare
Ja, rubriken säger allt!
Jag har skaffat mig en bettskena men kan inte ligga på sidan med den. Det bildas så mycket saliv så att jag ligger och dreglar 🤨

Nån som har bettskena och varit med om detsamma? Och isåfall, går det över? Eller är det så det är?

Bettskenan behövs, men nu får jag välja mellan ryggsovning eller dregel. Avskyr båda!
 
Ja, rubriken säger allt!
Jag har skaffat mig en bettskena men kan inte ligga på sidan med den. Det bildas så mycket saliv så att jag ligger och dreglar 🤨

Nån som har bettskena och varit med om detsamma? Och isåfall, går det över? Eller är det så det är?

Bettskenan behövs, men nu får jag välja mellan ryggsovning eller dregel. Avskyr båda!

Man dreglar...tycker att det är värre när jag sover på dagen (typ tar en liten nap) än på natten. Har dubbla örngott och byter dom ofta helt enkelt. Ibland har jag även haft en handduk över kudden.
 
Man dreglar...tycker att det är värre när jag sover på dagen (typ tar en liten nap) än på natten. Har dubbla örngott och byter dom ofta helt enkelt. Ibland har jag även haft en handduk över kudden.
Fasen. Jag hoppades på att det skulle gå över!

Jag har ett extra löst örngott och stoppar in snibben i munnen.
 
Jag växlar mellan ryggsovande och sida men dreglar en del på sidan (utan skena dreglar jag inte en droppe). Så jag struntar i min skena långa perioder tills jag känner att jag verkligen behöver den (för förutom dregel tycker jag även man vaknar väldigt ofräsch i munnen). Har haft min sen i våras.
 
Precis i början gjorde jag det men skenan justerades, passade bättre (den var väl en halv mm för lång eller så och kanterna fasades mer längst bak) och jag dreglade inte längre. Så nej, man behöver inte vänja sig vid att dregla. Inte hos min tandläkare iallafall. Hon justerar tills det är bra.
 
Jag kan inte minnas att jag dregglade med min. Men torr som fnöske i munnen blev jag. Ska få en ny bettskena, ska scanna (!) av truten på onsdag. Nytt, spännande sätt!
 
Precis i början gjorde jag det men skenan justerades, passade bättre (den var väl en halv mm för lång eller så och kanterna fasades mer längst bak) och jag dreglade inte längre. Så nej, man behöver inte vänja sig vid att dregla. Inte hos min tandläkare iallafall. Hon justerar tills det är bra.

Jag tror att det är svårt att generalisera så.

Alla munnar ser olika ut och alla har olika beteende när dom sover.
Jag dreglar betydligt mindre med bettskena i underkäken än när jag hade i överkäken men nog dreglar jag trots att den är ny och jag varit på återbesök hos bettfysiolog flera gånger under året för att kolla passning. Det går liksom inte att få den att passa bättre.
 
Jag tror att det är svårt att generalisera så.

Alla munnar ser olika ut och alla har olika beteende när dom sover.
Jag dreglar betydligt mindre med bettskena i underkäken än när jag hade i överkäken men nog dreglar jag trots att den är ny och jag varit på återbesök hos bettfysiolog flera gånger under året för att kolla passning. Det går liksom inte att få den att passa bättre.
Jag har ingen bettskena, men jag dreglar kopiösa mängder om jag har något plastigt i munnen. Har en nästan traumatisk händelse från tonåren från när jag fick en sån gomtandställning och inte ens klarade bilfärden hem från tandläkaren utan fick öppna dörren vid ett rödljus och spotta :laugh:
Likaså med det där fåniga sällskapsspelet när man ska ha plastgrejer i munnen så att man inte kan artikulera, det GÅR bara inte för mig för jag dreglar något helt sjukt.
 
Man dreglar...tycker att det är värre när jag sover på dagen (typ tar en liten nap) än på natten. Har dubbla örngott och byter dom ofta helt enkelt. Ibland har jag även haft en handduk över kudden.
Jag har, vad jag kommer ihåg, aldrig haft det problemet. Kan sova hur som helst med min bettskena.
 
Jag har ingen bettskena, men jag dreglar kopiösa mängder om jag har något plastigt i munnen. Har en nästan traumatisk händelse från tonåren från när jag fick en sån gomtandställning och inte ens klarade bilfärden hem från tandläkaren utan fick öppna dörren vid ett rödljus och spotta :laugh:
Likaså med det där fåniga sällskapsspelet när man ska ha plastgrejer i munnen så att man inte kan artikulera, det GÅR bara inte för mig för jag dreglar något helt sjukt.
Hoppas du inte kommer behöva bettskena 😬
 
Det verkar vara ganska mycket dreggel eller inget alls.. 🤔Men jag kanske kan dra slutsatsen att jag hör till dreglarnas skara. Testade tejpa ihop munnen igår kväll men dreglet pressade sig genom så det blev istället obehagligt.
Bytte örngott mot frottehanduk, det var bättre!
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 566
Senast: Gunnar
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 147
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 441
Senast: Squie
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp