Bukefalos 28 år!

Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

*kl*

Jag kollar på sjukt mycket sport. Typ alla sport. I ingen annan sport är kommentatorn så okunnig som i ridsport.

I fotboll/hockey är det alltid två kommentatorer och det är aldrig någon av dem som förklarar vad en offside/hooking/hörna/frispark/cross checking är. Tycker vi kan kräva minst detsamma i vår sport.

Det är väl det här med att man tror att ridsporten endast är för småungar som inte fattar vad en passage är och därmed måste förklara. Uppenbarligen fattar de ju inte att vi är många som inte är så värst imponerade av vart frambenen är...
Håller med om nästan allt du skriver. Dock tycker jag att det vore utmärkt om kommentatorerna kunde förklara saker för tittarna också. Sporten blir ju mer intressant då och kan kanske intressera fler tittare än de typiska.
 
Sv: Dressyr EM

Jag måste i också erkänna att jag älskar Christian Olssons referat. Där kan man inte klaga på engagemanget, varvat med en stooor portion humor! Tror definitivt att han kan locka fler än bara dom inbitna. Men jag måste säga att jag är mer tveksam till honom i dressyren. Tror han passar bättre i sammanhang där det är lite fart och fläkt!
 
Sv: Dressyr EM

Jag håller fullkomligt med om att dressyrkommentatorerna varit riktigt usla.
Lotta Björe som kommenterar hoppningen är jättebra tycker jag, hon har ett gediget intresse och kunnande, inte bara om själva hoppningen utan även om hästarna, stammen till exempel (viktigt för nördar -> pekar på mig själv) och även vem som ridit hästen tidigare osv.

Det var väl Victoria Carlebäck som var expertkommentator i flt OS - hon var fantastisk.

Nån måste de väl kunna hitta som kan kommentera dressyr och som kan uppvisa lite engagemang och kunskap ?

Fiorano: Bra gjort att skriva till SVT - jag måste genast gå in och läsa !
 
Sv: Dressyr EM

Fasen jag hittar inte ? Kan du länka ?

Jag hittade när jag letade lite nogrannare - sorri
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyr EM

Kan inte vi som tycker så här om kommentatorn skriva på facebooksidan, om tillräckligt många skriver och sidan sedan skickas till svt borde ju någon lyssna...? Känns hemskt att driva en sak mot en människa så, men vi kan ju skriva vad vi önskar i stället så kan hon ändra sig...
 
Sv: Dressyr EM

Ja! Skriv ni andra också. Om inte missnöjet blir uppenbart kan vi inte förändra. Är rätt irriterad över hur fejan gjort om hur kommentarer syns på väggarna. Det går heller inte att dela kommentar längre för att sprida ordet sas:(. Känns som om detta är gjort för att sjydda företag från dålig press i härlig amerikansk anda...
 
Sv: Dressyr EM

KL
Jag sitter mest och funderar på om nu alla medaljörer red fel, hur dåliga är inte de andra ryttarna då? Eller kanske, hur bra är då de 3 bästa? Kan man rida fel i EM och ändå få medalj så....ja...
 
Sv: Dressyr EM

*kl*

Är det bara jag som gillar Roger? ;)
Tycker faktiskt att han tillför, trots sin okunskap en hel del med sitt engagemang. Ibland kan även ganska bra dressyr vara tråkigt att titta på :devil:

Tycker att Roger ihop med Maria gör att det känns som att ridsporten räknas som en "riktig" sport för SVT.

Däremot är Gunilla bland det tråkigaste som finns! Trots att hon faktiskt kan en hel del känns hon mest som en hästskötare från Hogsta... Jag vet inte riktigt vem som skulle ersätta henne eftersom dressyrvärlden är så liten och elitisk. Men jag tror att Mads Hendeliowitz skulle vara kul att lyssna på!
 
Sv: Dressyr EM

Jag har betydligt mindre problem med Roger än med Gunilla. Tror också Mads hade kunnat vara bra:). Han vågar nog allt ha rätt mycket åsikter:D.
 
Sv: Dressyr EM

Fast en felridning gör ju inte såå mycket ändå, 2p av 480 blir ju lite drygt 0,4%. Det räcker ju med att de t.ex får en poäng mer för varje domare på t.ex en piruett där det är dubbel koefficent så har de tagit igen det.

För Patriks del hade det dock gett finalplats om han inte haft felridningen, lite surt.

Läste ni förresten att Adelinde sa att hon red fel med flit eftersom de andra gjort det? Tror ni det var på allvar eller bara ett skämt? :p
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
475
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
828
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
510
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 000
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp