Bukefalos 28 år!

Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

*kl*

Eurodressages kommentar om Santana:

Heijkoop miss in flying change but quite solid, santana on red bull but very expressive

Haha, hon har en poäng:p:D. Anton behöver också lite RedBull:p.
 
Sv: Dressyr EM

Gullan levererar idag!

När avspändheten och bakbenen kommer in i bilden kommer det bli fantatiskt bra!
 
Sv: Dressyr EM

Fast hur länge ska man vänta på att de kommer då? Han är ju inte direkt orutinerad längre...
 
Sv: Dressyr EM

Men det är kanske inte bara att gå in och trycka på en häst hur som helst inne på en tävling. Det skulle kosta mycket på formen då han troligtvis skulle krypa ihop och få taktfel och missar ungefär som AH's hästar brukar få. Jag personligen tycker Tinne har gjort ett fantastiskt jobb med honom.
 
Sv: Dressyr EM

*kl*
Kan någon länka onlineresultat? Försöker googla med min telefon för att hitta men det vill sig inte...
 
Sv: Dressyr EM

Nä, det är jag fullt medveten om... Men det känns som det är år ut och år in med alla Tinnes hästar. De är SÅ fina på träning men blir spända inne på banan och tappar bakbenen. Kanske inte bara slump?

Jag tycker Tinne rider fantastiskt mjukt och trevligt men det är lite trist när bakbenen är som tuggummi och ingen törs säga det...
 
Sv: Dressyr EM

Ja Synd bara att publiken klappade igång hästen alldeles för bra, alla tål inte ljudliga applåder stackars hästen höll ju på att krypa ur skinnet
 
Sv: Dressyr EM

Jag tycker Tinne rider fantastiskt mjukt och trevligt men det är lite trist när bakbenen är som tuggummi och ingen törs säga det...

Jag tycker ibland det ser ut som om Anton är två hästar. Frambenen rör sig fortare än bakbenen det blir lite oharmoniskt. Men de har ju gjort stora framgångar och på träningarna är det ju tydligen mer tryck så till nästa år kanske det blir riktigt bra :)
 
Sv: Dressyr EM

Men det är kanske inte bara att gå in och trycka på en häst hur som helst inne på en tävling. Det skulle kosta mycket på formen då han troligtvis skulle krypa ihop och få taktfel och missar ungefär som AH's hästar brukar få. Jag personligen tycker Tinne har gjort ett fantastiskt jobb med honom.

hästen varit i toppsporten i två år. Det är fortfarande inte mer tryck i bakbenen (är dom tom långsammare?). Det kommer liksom inte att hända att hon plötsligt kommer att våga rida med tryck. Hon har ju försökt sätta lite tryck (hmm, med betoning på lite) och då missar hon i bytesserierna. Om man inte tränara på att trycka på på tävling för att han blir spänd så kommer hon ju heller aldrig att komma ur problematiken. Då får hon ju ta att det blir missar ett tag liksom. Eller så får man inse att hästen får gå lite lägre nationella klasser ett tag och träna på att trycka på där.
 
Sv: Dressyr EM

Nu tittade jag bara på den första filmen och visst, det är mkt bättre men inte är det några superbakben inte... För övrigt håller jag med Fiorano, om man inte någon gång börjar sätta tryck, hur ska man komma dit?
 
Sv: Dressyr EM

Jo förvisso men ibland blir det väldigt ljudligt på tävlingar och alla hästar kanske inte har lika stor erfarenhet. Ser man att hästen blir stressad så kanske man inte behöver klappa för fullt
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
809
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
497
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 664
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp