Dressyr-VM i Herning

Hade verkligen unnat Werndl en medalj men kan knappt föreställa mig vad som skulle hända för att Dufour skulle hamna utanför pallen.

Älskar också Les Mis-musiken :love:

Men verkligen, CLDs Les Mis är min favoritkomposition av kürmusik också - en del blir mest störiga i kombinationen mellan instrumentalt och sångpartier men den här är så spot on så att det lyfter exakt på rätt ställen.
 
Ja jag är inte helt onöjd heller, roligt med "nya" namn och såklart fina hästar! Bra prestationer av de svenska deltagarna + då lugnet som infinner sig av att inte sitta och konstant spänna sig av irritation över "kommenterandet"/meningslöst högljutt gapande.

Och framför allt några sådana där ritter som bara är välbehag och föredöme med harmonisk ridning och fina hjälper där hästen genomgående har spetsade öron, munnen lugnt sluten och nosen fint framme. Det är en ynnest som jag kan njuta av länge.
 
Van Olst måste vara extremt nöjda. Förhoppningsvis får Charlotte behålla Glamourdale och att han inte säljs.
 
Tycker verkligen att kommentatorerna gjorde det mycket bättre idag. Maria är ju helt klart att föredra. För mig behövde de inte vara helt tysta för jag hörde musiken utan problem ändå.
Jag vill inte heller att de ska vara helt tysta, jag vill att de förklarar och beskriver sådant som var väldigt bra eller missas. Det är viktigt för att de som inte är helt insatta ska förstå varför det döms som det gör.
 
Jag tyckte inte alls Dufour var värd 89 %. Den hamnade lite bakom rätt många ggr och var inte alls lika bra som i specialen.
Kollade efteråt så minns inte siffrorna på det tekniska och det artistiska men Fry var betydligt mkt bättre än 1 procent.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 618
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
545
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp