Dressyr-VM i Herning

Det var betydligt bättre än specialen tyckte jag. Då var det ett himla ryckande.
Jag tyckte det här var ryckande och slitande! Men jag minns att flera (kanske du?) skrev det om specialen. Jag var lite hjärntrött vid det laget och kunde inte riktigt smälta intrycken längre. Men tyska kommentatorn var väldigt entusiastisk och det förvånade mig lite, och det var samma nu, en rätt rejäl diskrepans.

*lite kl*
Jag har inte jättebra koll på exakt hur man dömer, men för mig personligen ser jag mycket hellre ett par missar hos en överlag harmonisk häst än det här slitandet och dragandet.
 
Han är ju fantastisk att se på, Glamourdale, men konstant fipplande med munnen och bakom lod väl ofta, det stör helhetsintrycket rejält för mig.
 
Åh gud! :love: Ryser och gråter samtidigt här. Först Lemon tree och sen den där ökade galoppen. Så sjukt imponerad av Charlotte Fry.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 172
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp