Dressyr-VM i Herning

Jag är inte superförtjust i holländskan, ser väldigt starkt ut! Deras typ av ridning iofs 😳

Är det bara jag som tycker att det är märkligt att ha fyrverkerier vid medaljutdelningen 🤔
 
Jag tycker ändå att svenskarna har varit duktiga detta VM.

Mycket högre lägsta nivå, så visst var det kul att alla 3 som kunde gå vidare gjorde det, men ändå inte överraskande (som det hade varit för 20 år sen).

Sen är vi inte bäst. Inte än. Men det är nästa steg. Vi kan ju inte bli bäst utan att vara bra först.
 
Det var i alla fall magisk stämning på arenan! :love:

Man ser säkert tekniska bitar bättre på TV men blir ju medryckt på ett annat sätt när man har musiken live. Fry var absolut bäst men älskade också musiken och kompositionen i Dufours program, speciellt avslutningen med sången i piafferna 🥰.

Gillade också Thereses nya program, tyckte det var roligare att se än Patriks, blev lite besviken på hans nya kür. Men jag har ju aldrig sett en enda James Bond film så blev ju noll och ingen igenkänning på musiken där 🤷‍♀️.
 
Det var i alla fall magisk stämning på arenan! :love:

Man ser säkert tekniska bitar bättre på TV men blir ju medryckt på ett annat sätt när man har musiken live. Fry var absolut bäst men älskade också musiken och kompositionen i Dufours program, speciellt avslutningen med sången i piafferna 🥰.

Gillade också Thereses nya program, tyckte det var roligare att se än Patriks, blev lite besviken på hans nya kür. Men jag har ju aldrig sett en enda James Bond film så blev ju noll och ingen igenkänning på musiken där 🤷‍♀️.
Haha och jag verkligen avskyr Dufours program, tycker det är hackigt och bröligt. Tänk att det kan vara så olika!
 
Tycker verkligen att kommentatorerna gjorde det mycket bättre idag. Maria är ju helt klart att föredra. För mig behövde de inte vara helt tysta för jag hörde musiken utan problem ändå.

Jag tycker det ska finnas ett alternativ, så de som vill höra kommentatorerna (bra sådana då såklart) kan göra det och de som vill ha tyst kan välja det. Som det var i OS.
 
Det var i alla fall magisk stämning på arenan! :love:

Man ser säkert tekniska bitar bättre på TV men blir ju medryckt på ett annat sätt när man har musiken live. Fry var absolut bäst men älskade också musiken och kompositionen i Dufours program, speciellt avslutningen med sången i piafferna 🥰.

Gillade också Thereses nya program, tyckte det var roligare att se än Patriks, blev lite besviken på hans nya kür. Men jag har ju aldrig sett en enda James Bond film så blev ju noll och ingen igenkänning på musiken där 🤷‍♀️.

Det är så mycket mer fantastiskt att se kür live. :love: Håller med om Patrik, det blev lite trist musik där. Jag måste inte kunna musiken, men den ska iaf ge mig en upplevelse ihop med uppvisningen.
 
Jag älskade inledningen på Frys kür! Queen passade den hästen så bra!

Jag älskar att hon låtit hästen bestämma musiken. :love: När jag skulle lugna mitt sto förra nyåret (2020/2021) så fick jag låna högtalare av en kompis. Det visade sig att Darin var det bästa hon visste. :laugh: Då blev hon lugn, medan andra artister (provade lite blandade grejer) stressade upp henne. Helst skulle det vara mycket bas, typ Strobelight.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 428
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
543
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
532
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp