Bukefalos 28 år!

Dressyrkurs dag 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar när jag ska lära mig rida egentligen. Allting känns bara samma, samma, samma hela tiden och jag får inga nya aha-upplevelser.

Ponnyn var arbetsvillig idag också, galoppfattningarna satt som en smäck utom en som blev halvdan, vägarna blir bra, tempot är ofta bra m.m. men jag kommer ingen vart. Det känns som om jag inte riktigt vet hur jag ska få den stela ponnyn att lossna och så här efter passet kan jag inte ens minnas om jag fick några råd av ridläraren. Det enda jag minns är "bra sits där", "bra tempo" men det är bara kvitton på att jag gjort något rätt och inget om hur jag ska komma vidare.

Vi fick jobba rätt mycket utan stigbyglar idag så vi får väl se om träningsvärken kommer i morgon. Idag hade jag ingen sedan de föregående dagarna. Ponnyn blev i alla fall trött på slutet av dagens pass och jag fick jobba lite för att hålla igång sista galoppen.

Det återstår att se om sista dagen av kursen, som är i morgon, ger något mer.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 731
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 885
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp