Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Hur vet du det?
Det är lite nytt i detta OS. Det rids i heat och från varje heat kommer de två med högst % direkt till individuella finalen. Så från första gruppen gick Charlotte Fry och Therese vidare😃.

Det är totalt sex heat och utöver de ryttare som är topp två går sex ryttare som har de högsta % därefter vidare till final.
 
Det är lite nytt i detta OS. Det rids i heat och från varje heat kommer de två med högst % direkt till individuella finalen. Så från första gruppen gick Charlotte Fry och Therese vidare😃.

Aha! Jag hade missuppfattat. Trodde det var två totalt som automatiskt gick vidare. Men så kul med Therese!
 
Hur vet du det?
Grand Prix – lördag och söndag 24-25 juli
Den inledande Grand Prix-klassen är en ren kvalklass. Härifrån kvalar de åtta bästa lagen (av totalt 15) till Grand Prix Special. 18 ryttare kvalar också till den individuella OS-klassen Grand Prix Freestyle (kür).

I Grand Prix lottas deltagarna i sex grupper beroende av placering på världsrankingen. De två bästa i varje grupp samt de sex nästföljande ekipagen i resultatlistan kvalificerar sig till Grand Prix Freestyle, totalt 18 ryttare.

Edit: sist på bollen ^^
 
Sverige är överens om att Therese skulle komma före Charlotte Fry, även domare F/Magnus Ringmark hade henne lite lite högre.
 
Det är lite nytt i detta OS. Det rids i heat och från varje heat kommer de två med högst % direkt till individuella finalen. Så från första gruppen gick Charlotte Fry och Therese vidare😃.
Blir det inte jättetokigt då om det finns 3 duktiga ryttare i samma heat och 10 halvbra i ett annat? Det betyder ju att 3e bra ryttaren i första heatet inte går vidare mot 2 halvbra i andra? Eller uppdelningen är baserad på världsrankingen?
 
Blir det inte jättetokigt då om det finns 3 duktiga ryttare i samma heat och 10 halvbra i ett annat? Det betyder ju att 3e bra ryttaren i första heatet inte går vidare mot 2 halvbra i andra? Eller uppdelningen är baserad på världsrankingen?
Uppdelningen är baserad på världsrankingen. Tycker det är ett kul sätt att dela upp det på. Blir roligare att titta på med mer spridning av ekipagen.
 
Uppdelningen är baserad på världsrankingen. Tycker det är ett kul sätt att dela upp det på. Blir roligare att titta på med mer spridning av ekipagen.
Ja är det baserat på världsrankingen blir det väl iof rättvist i slutändan, dom i topp har ju jobbat hårt många år för att vara där.. Bara det är bra uppdelning i heaten 😊 hade ju varit trist att sätta anky, gaal o kittel i samma heat tex, där en av dom hade rykt oavsett hur bra dom ridit, 🙈
 
Ja är det baserat på världsrankingen blir det väl iof rättvist i slutändan, dom i topp har ju jobbat hårt många år för att vara där.. Bara det är bra uppdelning i heaten 😊 hade ju varit trist att sätta anky, gaal o kittel i samma heat tex, där en av dom hade rykt oavsett hur bra dom ridit, 🙈
Men det var väl sen de sex med högst % utöver de direktkvalade som också gick vidare?

Jag har inga kommentatorer fortfarande på Discovery? Rätt skönt iofs..
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 034
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 040
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp