Dressyrnivå enligt hoppning?

Husmusen

Trådstartare
Haha, dum överskrift.
Vad jag försöker fråga är ifall det är någon här som tävlar både hoppning och dressyr?
Jag tävlar endast hoppning, men blev föreslagen att starta i dressyr också. Eftersom jag är Världens Sämsta inom dressyr så har jag ingen koll på dom olika nivåerna.

Tränaren föreslog LättA - vad blir det om man jämför med hoppning? (vet att man inte kan "jämföra" så egentligen, men tror att det kan ge mig ett hum om nivån).

Skulle någon kunna fylla i nivåer för t.ex;
90 cm =
1m =
1,10 =
1,20 =
...osv. Skriv alltså vad höjderna motsvarar i LA/LB/LC osv...

Förstår om det blev virrigt och kanske lite svårt att svara på :crazy:
*tackar på förhand*

Sv: Dressyrnivå enligt hoppning?

Gå istället in och kolla på dressyrprogrammen på stallbacken.se(eller com) tex och se där vilket program som skulle passa er att börja med. Tycker inte det går att jämföra som du menar.
Man rider ju främst(tycker jag då..)det program som man klarar av och är färdig för.

Annars är
0,9m-LD
1 m-LC
110-LB
120-LA

Tack för tipset, ska gå in och kolla där :bow:

Och tack för "översättningen" oxå :)

Man använder ju uttrycken LB, LA osv i hoppning också (det borde du väl veta om du tävlar hoppning), så din fråga blir lite förrvirrande men gör som magnum föreslår och gå in på stallbacken.se och kolla vad de olika programmen innehåller.

Malu

Men på häst har det inte hetat LC, LB, LA osv på flera år så det är väl inte så konstigt om man inte vet det.

Jag tävlar inte i dressyr, men väl i hoppnng. Jag annser i alla fall att hästen minst ska vara utbildad i samma nivå i dressyr eller högre som den nivå som man hoppar i.

Och det är faktiskt väldigt logiskt, ju högre man kommer inom hoppningen, destu svårare tekniskt blir det och då kräver det en mer och mer utbildad häst inom markarbetet.

Jag har ridit efter det målet sedan jag började tävla på ponny.

Hur man jämför hoppning och dressyr har ju redan någon skrivit ovan.

Men många använder ju de uttrycken fortfarande även om hästklasser...
Precis som med A1:c osv.

Gör folk det? Inte i min värld. ;)
Förresten tycker jag du vinkade dåligt igår! :p

I min värld finns det såna människor iaf :p men inte så många iofs.
Sorry att jag inte vinkade, hade mkt att göra, skötte både dator och tidtagning samt höll koll på domaren, och efter 5 timmar på samma plats och noll procent syre i luften blir man lite seg :D
Men Sune var fin iaf det såg jag :) men varför skulle ni mosa jubileumshindret? :angel:

Inte så konstigt iofs, det var väl länge sen ni var ute senast?
Han såg verkligen jättefin ut åxå - I like him :love:

Man använder ju uttrycken LB, LA osv i hoppning också (det borde du väl veta om du tävlar hoppning), så din fråga blir lite förrvirrande men gör som magnum föreslår och gå in på stallbacken.se och kolla vad de olika programmen innehåller.

Malu

Jag vet att dom uttrycken användes förut, men eftersom det var ett tag sen så har jag inte haft någon användning av att lära in dom.

Tackar för övriga svar ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom... 2
Svar
26
· Visningar
4 794
Dressyr Nu har vi en presentationstråd med en massa söta, fina ponnier - dags o presentera storhästarna kanske? ;) Namn, stam, ålder, höjd... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 224
Senast: soffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka