marrissparris
Trådstartare
Sv: Dressyrsadeltips tack!
Finns det inte någon som vet om en M&N 34 skulle kunna passa?
Finns det inte någon som vet om en M&N 34 skulle kunna passa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Jag är snart 26år och är bara 160cm... Rider också D-ponny har Stübben maestoso skit bra!! Jag är jätte nöjd med den...Sorbe skrev:Ursäkta, måste bara kommentera!
Inte så lång?!När jag var 11 år var jag typ 150 cm lång och det var normalt!
.
Nu är jag 170 och beräknas som lång enligt många!![]()
Sorbe skrev:Ursäkta, måste bara kommentera!
Inte så lång?!När jag var 11 år var jag typ 150 cm lång och det var normalt!
.
Nu är jag 170 och beräknas som lång enligt många!![]()
Maggie W skrev:Morris & Nolan i bomvidd 34 räcker inte, den är för smal. Vi har en Welsh Cob som just "vuxit ur" sin Albion Legend K2 XW och han kunde inte ens för 2 år sedan ha en Morris & Nolan i bomvidd 36. Vi har köpt en Passier till honom med bomvidd 32 (vilket motsvarar Albions XXW). Jag skulle kunna tänka mig att din dotters häst behöver 30 eller 30,5 i Passiers bomvidder (28,5 är normal). Deras bommar går att ändra och dom Passier sadlar som har PS-bommen är dessutom flexibla. Satsa på att köpa en begagnad Passier, det är mycket bra sadlar och du får mycket sadel för pengarna. En med 17" säte passar säkert din dotter. Du kan gå in på Passiers hemsida där kan du läsa hur du kollar vilken bomvidd hästen behöver eller också kontaktar du en duktig sadelutprovare.