Bukefalos 28 år!

Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det en kontaktperson i proppen hade jag hört av mig direkt till den.
Tack för tips. Det har jag gjort nu.
Men känner mig inte hoppfull över att få svar.
Hur gör jag annars? Ska man anmäla till förbundet eller?
Visst att min anmälningsavgift är en piss i Mississippi men ändå.
Ibland är jag kanske alldeles för PK. 🙄
 
Tack för tips. Det har jag gjort nu.
Men känner mig inte hoppfull över att få svar.
Hur gör jag annars? Ska man anmäla till förbundet eller?
Visst att min anmälningsavgift är en piss i Mississippi men ändå.
Ibland är jag kanske alldeles för PK. 🙄
Fanns det inget telefonnummer till tävlingsledaren? I så fall hade jag ringt.
 
Tack för tips. Det har jag gjort nu.
Men känner mig inte hoppfull över att få svar.
Hur gör jag annars? Ska man anmäla till förbundet eller?
Visst att min anmälningsavgift är en piss i Mississippi men ändå.
Ibland är jag kanske alldeles för PK.
I juni avanmälde jag en tävling och skickade in vetintyg till arr klubb dagen efter.
Sen har jag inte hört ett pip! Jag har mailat igen, ringt, försökt via sociala medel men NOLL respons.

Någon som varit med om det förut och vad gör jag?
Så himla märkligt beteende av en klubb...
Om du har skickat veterinärintyget rätt enligt propp/rm och kontaktat den angivna kontaktpersonen för tävlingen är det ju ytterst märkligt att du inte fått svar!
 
Anmält till vår första la3 på lördag, mindre bra uppladdning med jour i måndags, regn og storm övriga dagar och min tränare är på utbildning idag :cool: Men ska ner och rida igenom programmet en gång till nu så får det gå som det går. Ska bli kul att rida något annat än la1 och la2 iaf. För ändå galopp-skritt övergångar klarar vi inte helt ännu och bakdelsvändning är väl heller inte helt 100 men men, får de vad det slutar på. Samma ställe som sist så hoppas inte det blåser så mycket att staketet välter den här gången 😅
 
Anmält till vår första la3 på lördag, mindre bra uppladdning med jour i måndags, regn og storm övriga dagar och min tränare är på utbildning idag :cool: Men ska ner och rida igenom programmet en gång till nu så får det gå som det går. Ska bli kul att rida något annat än la1 och la2 iaf. För ändå galopp-skritt övergångar klarar vi inte helt ännu och bakdelsvändning är väl heller inte helt 100 men men, får de vad det slutar på. Samma ställe som sist så hoppas inte det blåser så mycket att staketet välter den här gången 😅
Det är väl ingen bakdelsvändning i la3?
 
Det är väl ingen bakdelsvändning i la3?

@MalanMjöl bor väl i Danmark? Det danska La:3 kan ju innehålla bakdelsvändningar.

Kul med nytt program, lycka till!
Precis, bor i Danmark så programmen skiljer sig lite från de svenska. 🙂
Här är det ofta så kallade procentklasser på lokalnivå där man lägger ihop t.ex Lb1-3, la1-3 (några gånger tom la1-6). Där man kan starta två gånger i samma klass om man rider två olika program. Vet inte om det finns i Sverige? LB klasserna är typ aldrig fyllt upp eftersom alla LB program innehåller skänkelvikning i skritt 😅.
 
Precis, bor i Danmark så programmen skiljer sig lite från de svenska. 🙂
Här är det ofta så kallade procentklasser på lokalnivå där man lägger ihop t.ex Lb1-3, la1-3 (några gånger tom la1-6). Där man kan starta två gånger i samma klass om man rider två olika program. Vet inte om det finns i Sverige? LB klasserna är typ aldrig fyllt upp eftersom alla LB program innehåller skänkelvikning i skritt 😅.
Fattar!
Nej så har vi det inte här. Tur det, skänkelvikning i skritt i LB 😅
 
Är de nån av er som rest utomlands och tävlat?
Jag har blivit tillfrågad om jag vill åka till Österrike för att tävla nästa år 🙃
Det kommer bli en ekonomisk fråga. Någon som har ett hum om vad som är rimligt att tro det kan kosta?
 
Är de nån av er som rest utomlands och tävlat?
Jag har blivit tillfrågad om jag vill åka till Österrike för att tävla nästa år 🙃
Det kommer bli en ekonomisk fråga. Någon som har ett hum om vad som är rimligt att tro det kan kosta?
En jag känner i Danmark åkte till Tyskland och tävlade. Nu är det nog beroende på mycket saker, men runt 50.000 danska hade hon skrapat ihop. Då med billigt boende och så. Detta är inklusive boende för häst etc.
Detta för en dressyrtävling som sträcker sig över 5 dagar tror jag? Vet dock ej om det är jämförbart på din situation. Kanske är helt andra pengar 😁

Hon startade en go fund me, men har en ganska stor bas av folk som följer henne och då även några sponsorer.
 
Var och tränade i måndags trots att jag hade haft en djävulusisk huvudvärk innan. Höll på att avboka men kom iväg trots allt. Kändes verkligen kanon. Älskar verkligen när man kan titta i spegeln och känna, wow är det är vi :eek: Precis vad jag behövde efter förra tävlingen. Den gick ju åt skogen för banan var blöt och väldigt tungriden. Jag fick nån noja och hade hela tiden i bakhuvudet att nått kanske var fel trots allt. Men så var det inte. Det var banan. Hon var fin på framridningen i båda klasserna och kändes som vanligt när vi red hemma. Så nu har vi anmält oss till ny tävling. Den är dessutom inne.
 
Bakdelsvändningar finns (för häst) endast i LA:4 numera, sen blir det från MsvC skrittpiruetter. Egentligen finns det ju i LA:2 med men det har jag aldrig sett arrangerats för häst.
 
Tänkte skriva ett litet officiellt tack till @tuaphua för tipsen om både trängande tygeltag och att rida Zacke långsammare så bakbenen hinner med🙏. Detta tvärtom tänk börjar redan göra skillnad🤩. Högerbytena börjar faktiskt fungera och i båda senaste starterna har vi gjort ett rent högerbyte i varje program! Böjningen är bättre i slutorna också. Känner mig så trygg också att rida på detta sättet, detta är lugnare när jag inte ska jaga igång bakbenen och Zacke är verkligen mycket mer nöjd. Ser fram mot en vinter där vi ska utveckla det här ännu mer och förhoppningsvis få ut halsen på köpet också!
 
Bakdelsvändningar finns (för häst) endast i LA:4 numera, sen blir det från MsvC skrittpiruetter. Egentligen finns det ju i LA:2 med men det har jag aldrig sett arrangerats för häst.
Just ja. Både A4 och A2 har det. Förträngde de programmen. Då tränar jag ändå en B-ponny som går de två 😂😂😂
 
Min fröken lyckades få en liten bristning så har vilat en stor del av sommaren. Ska nu sättas igång nästa vecka.
Ska prova rida en kompis häst i morgon och om det funkar (och om jag orkar sitta i traven 😅) får jag tävla den på hemmaplan v. 34.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
205
· Visningar
17 507
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
180 840
Senast: Ninnurur
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
352
· Visningar
22 054
Senast: Cavallo
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett 15-tal hästar rymde från en ridskola i Västervik på onsdagseftermiddagen. Hästarna tog sig över en stor infartsväg mot de centrala...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp