Bukefalos 28 år!

Dressyrsnack 17

Dio var ännu bättre idag! Jag är rent ut sagt otroligt STOLT över den utveckling han gjort dessa åren. Från att vara spänd och misstänksam mot varje människa han såg så kryper han nästan upp i knät på vartenda kotte han ser 😅. Han har varit en absolut stjärna helt enkelt. 67% i LB3 och 65% i LA4 och vinster i båda klasserna!
20240505_151532.jpg
 
Dio var ännu bättre idag! Jag är rent ut sagt otroligt STOLT över den utveckling han gjort dessa åren. Från att vara spänd och misstänksam mot varje människa han såg så kryper han nästan upp i knät på vartenda kotte han ser 😅. Han har varit en absolut stjärna helt enkelt. 67% i LB3 och 65% i LA4 och vinster i båda klasserna!
Visa bifogad fil 144642
Wow! Vilken känsla det måste vara, grattis!
 
Här är dom andra, fattar inte varför bara Patrik red kuren och dom andra GP special?

Nä får inte rätt länk. Ni får gå tillbaka till Schedule
 
Jättefint program av Maria Von Essen igen! Hon ska väl till OS om någon!
Jag gillade verkligen henne på Friends. Ett program som var väl anpassat till hästens nivå. Många trasslar till det för mkt och då blir det inte snällt mot hästarna som inte kan lyckas. Det här var lagom, och det verkar som hon har jackat upp svårighetsgraden lite, med tanke på poängen…
 
Jag gillade verkligen henne på Friends. Ett program som var väl anpassat till hästens nivå. Många trasslar till det för mkt och då blir det inte snällt mot hästarna som inte kan lyckas. Det här var lagom, och det verkar som hon har jackat upp svårighetsgraden lite, med tanke på poängen…

Jag vet inte, det var GP special som jag länkade till och som jag såg :D Har inte sett hennes kur.
 
Idag var det tävling på hemmaplan. LB:2 stod på programmet för mig och Barka. Jag var lite mör efter en intensiv vecka men det kändes ändå bra på plats, trots att jag också fått rapport igår om att Barka börjat brunsta. 🙈

Jag började värma upp ganska långt innan, vilket visade sig vara både bra och och mindre bra. Bra för att Barka gått på gräs de två sista dagarna och var aningen lös i magen igen, så det blev tre bajsstopp under framridningen. Mindre bra för hon blev ganska matt trots att jag gjorde en lugn framridning; de började gå ute på natten nu i veckan och då är de alltid lite tröttare. Jag kunde ju ha låtit henne stå inne igår natt, men hon mår ju så bra av att vara ute, så det ville jag inte.

Nåja, hon kändes superfin och mjuk när jag började rida, men när vi väl kom in på banan var hon som sagt lite matt vilket ledde till några småmissar när jag försökte ladda henne lite. Poängen blev inget att skriva hem om men blev glad då överdomaren vid bettkontrollen sa att det hade sett harmoniskt ut, inget svansvift eller andra obehagstecken från Barka. DET tar jag med mig. :heart

20240505_144011_CR6_8461.jpg
 
Här är dom andra, fattar inte varför bara Patrik red kuren och dom andra GP special?

Nä får inte rätt länk. Ni får gå tillbaka till Schedule
Det är två tourer i Nations Cup där någon ryttare rider specialen och någon küren. Vet inte hur lagen behöver fördela.
 
Vad skulle ni prova i dressyrsadelväg på den här ponnyn? Har ingen sadelutprovare i närheten (inom närmsta 30 milen) och vill helst inte lägga mer än 15’ absolut Max 20’ på en sadel då ponnyn behöver byta även hoppsadeln framöver.

Har haft en Albion men den vantrivdes ponnyn i så mkt så han släppte inte upp oss tillslut… Rätt kraftig ponny men inte nordsvenskbred 😅
 

Bifogade filer

  • IMG_8806.jpeg
    IMG_8806.jpeg
    312 KB · Visningar: 44
Träning igår, bästa känslan på väldigt länge! Tror inte hon känts såhär bra sedan innan min skada förra vintern. Hon har såklart gått bra, men igår fick vi till lösgjordheten ordentligt och då är det verkligen en annan häst att sitta på😍😍😍😍

IMG_0677.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
180 076
Senast: Ninnurur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
Svar
1 310
· Visningar
70 734
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 178
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp