Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slutat titta på Falsterbo för jag gillar inte attityden mot det vanliga folket. Vill de ha en snobbtävling kan de gott få ha den i fred från mig.Tänkte inte starta en helt ny tråd, men sitter och kikar på sändningen från Falsterbo. Någon som har något "skvaller" eller ser fram emot något speciellt ekipage?![]()
Upplever faktiskt samma som dig i some. Otroligt få läktarbilder från Falsterbo i år. Det enda som stått ut var en vän som efterlyste vip-biljetter för hon ville bjuda dit sina 80-åriga mamma men vill att hon ska kunna sitta bekvämt. Biljetterna kostar ca 4.000:-/st så hon sökte billigare. Hela den efterlysningar belyser rätt mycket vad jag inte riktigt gillar med den tävlingen längre. Uttrycket "champagnetävling" är verkligen spot on!Jag känner som @Fiorano och väljer aktivt att inte ens kolla på SVT från Falsterbo. Upplever också mycket mindre inlägg på SoMe från vanliga människor på Falsterbo?
Absolut en hel del i flödet från influencers, företag och proffsryttare men för övrigt?
Jag skulle verkligen vilja att unghäst championaten som är på Falsterbo kunde flyttas någon annanstans med. Låt champagne ryttarna rida Nations Cup osv men om Breeders går på Flyinge kunde väl dessa unghästchampionat vara på Strömsholm? Mycket folkligare stämning, rimligare avstånd för de som bor på ”fel sida” av Dalälven
Eller någon annan bra stor tävlingsplats såklart. Men jag gillar Strömsholm!
Helt annan känsla där, tycker jag
Vi vill definitivt ha en recension om trollsländegrejerna!!!Upplever faktiskt samma som dig i some. Otroligt få läktarbilder från Falsterbo i år. Det enda som stått ut var en vän som efterlyste vip-biljetter för hon ville bjuda dit sina 80-åriga mamma men vill att hon ska kunna sitta bekvämt. Biljetterna kostar ca 4.000:-/st så hon sökte billigare. Hela den efterlysningar belyser rätt mycket vad jag inte riktigt gillar med den tävlingen längre. Uttrycket "champagnetävling" är verkligen spot on!
...och ja! Breeders till Strömsholm! Det hade varit mycket rimligare för resten av Sverige än Skåne.
Du får testa dom där trollsländegrejerna mot broms, jag har beställt och ska testa.
De är vidriga. Och i år är det massor av de avlånga extra aggressiva (jämfört med de mer trekantiga gråa). Jag avstår att benämna dem för det är så lokalt vad man kallar broms och blinningIdag vaknade bromsentill här…
…vi har ändå inte massor, och hästarna har utestall i hagarna att ta skydd i, men jag glömmer varje år hur jäkla ont dessa bett gör
Så nu är det flugspray på, skritta fram medan man petar bort eventuella bromsar och sen sätter jag igång och rider i ett svep för en skrittpaus med svettig häst är en ren plåga för oss båda. Hoppas kunna ta lite semester snart, då ska jag passa på att rida på nätterna istället. Älskar rida den tiden men blir så himla pigg så får så himla svårt att somna (och ska man då upp och jobba blir det inte lika kul dagen efter)
Vi har också massa broms. fruktansvärt!De är vidriga. Och i år är det massor av de avlånga extra aggressiva (jämfört med de mer trekantiga gråa). Jag avstår att benämna dem för det är så lokalt vad man kallar broms och blinning![]()
Vi har också massa broms. fruktansvärt!
Där mina hästar stått innan har jag varit förskonad, brukar vara nån dag när de är som allra varmast bara. Men inte där vi bor nuHar sett kanske två här under hela sommaren.
Idag var jag dock och tävlade i Västergötland och jävlar vad broms det var![]()
Där mina hästar stått innan har jag varit förskonad, brukar vara nån dag när de är som allra varmast bara. Men inte där vi bor nu![]()
Verkar som att du var på samma tävling som min ponnyHar sett kanske två här under hela sommaren.
Idag var jag dock och tävlade i Västergötland och jävlar vad broms det var![]()