Dressyrsnack nummer 18

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får testa dom där trollsländegrejerna mot broms, jag har beställt och ska testa😁.

Du får rapportera om det funkar!
Jag tvivlar på att det fungerar i praktiken, kanske i skritt att den vajar lite fint men inbillar mig att den kommer se ut som en propeller när det blir lite fart på ridningen (och dessutom misstänker jag att åtminstone en av mina inte kommer uppskatta att ha ett spröt som slår honom i nacken :D )

Jag tvivlar på att det fungerar i praktiken, kanske i skritt att den vajar lite fint men inbillar mig att den kommer se ut som en propeller när det blir lite fart på ridningen (och dessutom misstänker jag att åtminstone en av mina inte kommer uppskatta att ha ett spröt som slår honom i nacken :D )
Du får sätta den på din hjälm 😅
Jag tror som du att det nog är i lägre hastigheter den ev kan hjälpa - men det är ju å andra sidan där man främst behöver hjälp med odjuren.

Jag är dock helt inställd på att bli besviken 🙈

Ärtan var jättefin I dressyren igår 😍
Lite kul att jag sa till min ttänare att en 15 m volt är typ till kvartslinjen och hon svarade snabbt, inte typ, exakt!
Så var det just det gjorde, typ till kvartslinjen 😆
Volter är verkligen min svårighet, oavsett storlek och hur mycket jag tränar 😅
Det var en jävla massa kryp på det där stället, det är vi inte vana vid här så I en galoppvolt skakade hon rätt mycket på huvudet dessutom. Men fick inget betyg under 6,5 och flera 7,5 och 8 så när vi är bra är vi riktigt bra!
Det är ju en jävla tur eftersom jag fortfarande är rätt kass på banhoppning 😅
Vi får alltid så fina kommentarer på slutet 😍
Blev extra glad för sitsen och inverkan!
20250713_091648.webp

Jag räknar med att en får tejpa fast den i nackstycket och ev korta fjädern så den inte bara åker runt. Beställde ett gäng och tänkte försöka sätta på schabraket också😁.

Ärtan var jättefin I dressyren igår 😍
Lite kul att jag sa till min ttänare att en 15 m volt är typ till kvartslinjen och hon svarade snabbt, inte typ, exakt!
Så var det just det gjorde, typ till kvartslinjen 😆
Volter är verkligen min svårighet, oavsett storlek och hur mycket jag tränar 😅
Det var en jävla massa kryp på det där stället, det är vi inte vana vid här så I en galoppvolt skakade hon rätt mycket på huvudet dessutom. Men fick inget betyg under 6,5 och flera 7,5 och 8 så när vi är bra är vi riktigt bra!
Det är ju en jävla tur eftersom jag fortfarande är rätt kass på banhoppning 😅
Vi får alltid så fina kommentarer på slutet 😍
Blev extra glad för sitsen och inverkan!
Visa bifogad fil 170923
Så himla bra! Såg att du var etta efter dressyren oxå! Bra gjort. Ja det är alltid sjuka mängder med kryp på det stället!

Jag köpte sådana där trollsländor för typ två år sedan. La dem i en låda hemma o glömde bort dem. Hittade dem i år o tryckte ner dem i lite olika blomkrukor på tomten.😆
Det verkade så meckigt att få på dem på tränset.😳

Slutat titta på Falsterbo för jag gillar inte attityden mot det vanliga folket. Vill de ha en snobbtävling kan de gott få ha den i fred från mig.
Vi var där hela familjen i torsdags. Det var en trevlig utflykt i stort sett.

Kändes lite märkligt bara när vi hade köpt varsin hamburgare och stegade iväg mot ett uppsatt tält med matbord, då hör jag en person säga att "Där får man inte sitta om man köpt sån mat"

Eh- okej inga problem sa jag styrde om skutan till ett bord utanför detta "Lyxtält 😂"
Jag tyckte det kändes som om man gjorde skillnad på folk o folk där o då men det var kanske inget konstigt egentligen, de som hade tältet hade nog egna menyer att erbjuda. Men de stod ju på samma område så det kändes verkligen som om man dömdes ner om man "bara" köpte hamburgare.

Det som retade mig mest var nog att "mässpris" var ju ofta dyrare än man hittar själv på nätet? Köpte enbart hamburgaren som var jättegod o så fransk våffla med grädde.

Åkte dit då tjejerna så gärna ville dit.

Vi hade lite gympa idag och jag är lite stolt över mig själv som tog mig över lite studs och ett litet hinder. Enkla grejer men jag är rätt hopprädd 🙈 Fille är iallafall en väldigt snäll tanthäst som gör precis det han ska :D

https://www.instagram.com/reel/DMDdHBiiLrL/?igsh=bWp2OWlkdGU1aDNz

Tävling denna veckan, både onsdag och torsdag. Tränaren är hemma från semester så vi kör ett litet genrep på tisdag morgon. Blir MSVB5 båda dagarna och vi får se om jag får någon fart på honom. SMHI säger 26 grader så jag kommer väl flyta ut från banan…..

Jag är inne i sadeldjungeln, min prestige har blivit för vid och ger tryck framtill. Fager verkar inte så brydd men jag vill ändå byta innan det skapar några problem.

Idag red jag först i en amerigo pasubio som låg riktigt bra. Dock är Fager tydlig med att han inte gillar den, han känns platt och framtung. La sen på en Equipe Viktoria som också låg bra och då kändes han helt plötsligt som vanligt igen. Tänk så intressant det är med vad de väljer sin sadel och vad de gillar/inte gillar

Vi var där hela familjen i torsdags. Det var en trevlig utflykt i stort sett.

Kändes lite märkligt bara när vi hade köpt varsin hamburgare och stegade iväg mot ett uppsatt tält med matbord, då hör jag en person säga att "Där får man inte sitta om man köpt sån mat"

Eh- okej inga problem sa jag styrde om skutan till ett bord utanför detta "Lyxtält 😂"
Jag tyckte det kändes som om man gjorde skillnad på folk o folk där o då men det var kanske inget konstigt egentligen, de som hade tältet hade nog egna menyer att erbjuda. Men de stod ju på samma område så det kändes verkligen som om man dömdes ner om man "bara" köpte hamburgare.

Det som retade mig mest var nog att "mässpris" var ju ofta dyrare än man hittar själv på nätet? Köpte enbart hamburgaren som var jättegod o så fransk våffla med grädde.

Åkte dit då tjejerna så gärna ville dit.
Är rätt vanligt att det är "restaurang" i tält på den typen av evenemang och köper man vid matvagnar så får man sitta på andra platser. Handlar inte om att se ner på folk?

Är rätt vanligt att det är "restaurang" i tält på den typen av evenemang och köper man vid matvagnar så får man sitta på andra platser. Handlar inte om att se ner på folk?
Skillnaden med Falsterbo är att rätten att sälja mat på hela området är sålt till en enda entreprenör. Det gör att det saknas konkurrens totalt, med allt vad det innebär. Så den som sätter sig "fel" sitter inte hos någon annan aktör, utan om de inte tillåter det är enda skälet att man har köpt för "billig" mat. (Som du hör tycker jag att det här är en usel modell, på de flesta tävlingar runt om i Europa är det fler entreprenörer som säljer mat vilket ger ett mer varierat utbud och en mer normal prisbild)

Jag köpte inte vid någon matvagn.

Jag är inne i sadeldjungeln, min prestige har blivit för vid och ger tryck framtill. Fager verkar inte så brydd men jag vill ändå byta innan det skapar några problem.

Idag red jag först i en amerigo pasubio som låg riktigt bra. Dock är Fager tydlig med att han inte gillar den, han känns platt och framtung. La sen på en Equipe Viktoria som också låg bra och då kändes han helt plötsligt som vanligt igen. Tänk så intressant det är med vad de väljer sin sadel och vad de gillar/inte gillar
Går det inte att värma in den du har?

Vi har så varmt nu att jag bara vill ge upp. Är så inte sommarmänniska. Senaste två dagarna har jag gått upp 5 och ridit två hästar på morgonen. Igårkväll var det rätt skönt ute med lite vind och då kunde jag rida ut de andra två. Men idag var det 24 grader redan vid 6 och absolut vidrigt hett nu på kvällen också. Orkar inget! Är ju omöjligt att äta nånting heller så kroppen är rätt less på mig. Tröstar mig med att hästarna känns kanonfina och att Dio läker. Men snälla ge mig svalka!

Vi har så varmt nu att jag bara vill ge upp. Är så inte sommarmänniska. Senaste två dagarna har jag gått upp 5 och ridit två hästar på morgonen. Igårkväll var det rätt skönt ute med lite vind och då kunde jag rida ut de andra två. Men idag var det 24 grader redan vid 6 och absolut vidrigt hett nu på kvällen också. Orkar inget! Är ju omöjligt att äta nånting heller så kroppen är rätt less på mig. Tröstar mig med att hästarna känns kanonfina och att Dio läker. Men snälla ge mig svalka!
Jag tycker också värmen är jobbig. Pallar dock inte att gå upp tidigt så rider på kvällen. Känns lite svalare sådär vid 21-22 iaf..

Jag tycker också värmen är jobbig. Pallar dock inte att gå upp tidigt så rider på kvällen. Känns lite svalare sådär vid 21-22 iaf..
Är inte morgonmänniska heller men insett att jag hatar värmen mer än att stiga upp på morgonen 😅. Även om det är lite svalare på kvällen är insekterna brinnjävliga.

Jag är så glad för värmen 😍
Idag har vi hopptränat i 26 grader och strålande sol 🌞
Varken jag eller Ärtan är påverkade av värmen 😁

Hon var dessutom jätteduktig!
Så himla glad över att all spänning med lastningen är bortblåst. I helgen blev det ganska många gånger in och ut ur transporten samt att jag aldrig tidigare kört så lång sträcka med henne, 19 mil enkel väg. Hon var helt opåverkad av resan och idag klev hon in direkt utan minsta tvekan ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka