Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon mer än jag som sett den där sjuka videon från USA på en ryttare som rider int 1?
Alltså på riktigt????
HUR kan domarna inte blåsa ut idioten? Hur kan hon ens vara kvalad att rida den klassen. Skulle knappt komma runt LB på 60% här.
Ni som vill leta så kolla i kommentarerna på Eurodressage senaste post på FB.

Är det där PÅ RIKTIGT??!! Sjukaste jag sett - klarade inte ens att titta klart.
 
Är det någon mer än jag som sett den där sjuka videon från USA på en ryttare som rider int 1?
Alltså på riktigt????
HUR kan domarna inte blåsa ut idioten? Hur kan hon ens vara kvalad att rida den klassen. Skulle knappt komma runt LB på 60% här.
Ni som vill leta så kolla i kommentarerna på Eurodressage senaste post på FB.
Nu har jag :meh: Herregud något så jävla bedrövligt trodde jag inte att man skulle behöva se på en dressyrbana O_o
 
Är det någon mer än jag som sett den där sjuka videon från USA på en ryttare som rider int 1?
Alltså på riktigt????
HUR kan domarna inte blåsa ut idioten? Hur kan hon ens vara kvalad att rida den klassen. Skulle knappt komma runt LB på 60% här.
Ni som vill leta så kolla i kommentarerna på Eurodressage senaste post på FB.

Herregud, och så står det att mobbare vann och dressyren förlorade för att många amatörryttare inte ville att det skulle streamas...
 
Vilken helt fantastisk häst!

Hur ser kvalandet ut till de där testen?
Nyfiken på hur det går till nu efter att ha sett videon.
 
Herregud, och så står det att mobbare vann och dressyren förlorade för att många amatörryttare inte ville att det skulle streamas...
Så förvånad att kommentatorn skrev så eftersom han själv kommenterade ganska skarpt.

Men han kanske menade som att mobbarna= de ryttare som mobbar sina hästar vann för att de får göra det i skymundan utan livestream och att dressyren förlorade pga slutenheten.

Jag hoppas verkligen att det är så han menar.
 
Är det någon mer än jag som sett den där sjuka videon från USA på en ryttare som rider int 1?
Alltså på riktigt????
HUR kan domarna inte blåsa ut idioten? Hur kan hon ens vara kvalad att rida den klassen. Skulle knappt komma runt LB på 60% här.
Ni som vill leta så kolla i kommentarerna på Eurodressage senaste post på FB.

:eek: :eek: :eek:
Helt oacceptabel ridning och beteende! Man blir ju chockad av att se detta och förundras ju över hur detta ekipage blivit kvaliciferat till den klassen. Och varför får ryttaren ha spö? Om inte detta vore chockerande nog, så är det ju än mer chockerande att vissa tar ryttaren i försvar.. Detta handlar inte om mobbning eller uthängning, beteendet är ju rent oacceptabelt. Punkt.

Men vilken fantastisk häst! :heart
 

Här är hästen med sin gamla ryttare......

I USA precis som i Tyskland så får man rida med spö. Hon blev tydligen utesluten pga hon tog båda tyglarna i en hand och la till spöet. Det får man inte göra...... men tydligen är resten av ridningen inte tillräckligt för att bli utblåst. Jag är heeeeeeeeeeeeelt chockad.

Jag är starkt emot uthängningar på nätet när det endast handlar om hästar som går bakom lod som sker här i Sverige men INGEN kan ju tycka att denna ridning inte ska skämmas och hängas ut. Vem är tränaren? Hur kommer det sig att domarna inte vågar blåsa ut henne?
 
@Jfrelin Jag vet inte hur det är i USA men i Sverige är det ju bara domarordförande som kan blåsa ut en ryttare. Dvs tycker inte domare C att det är farligt kan inte de andra säga så mkt..
 
Var helt förstummad när jag såg ritten. Kände mest; men gud, kan det vara på riktigt???
Vilken häst :love::cry:
 

Här är hästen med sin gamla ryttare......

I USA precis som i Tyskland så får man rida med spö. Hon blev tydligen utesluten pga hon tog båda tyglarna i en hand och la till spöet. Det får man inte göra...... men tydligen är resten av ridningen inte tillräckligt för att bli utblåst. Jag är heeeeeeeeeeeeelt chockad.

Jag är starkt emot uthängningar på nätet när det endast handlar om hästar som går bakom lod som sker här i Sverige men INGEN kan ju tycka att denna ridning inte ska skämmas och hängas ut. Vem är tränaren? Hur kommer det sig att domarna inte vågar blåsa ut henne?
Kul att få se hästen komma till sin rätt med sin förra ryttare. Tycker så synd om hästen som försöker in i det sista att förstå ryttarens dubbla signaler, men får bara spö och ponnysparkar tillbaka.

Domarna borde skämmas som inte avbröt ritten. Domare blåser ut ryttare för en droppe blod i mungipan, men såhär dålig ridning är helt ok att genomföra. Tur att hon blev utesluten i efterhand andra dagen i alla fall.
 
Ojojoj... snacka om att helt sakna självkritik! Bara för att hästen är välutbildad och kan gå höga klasser betyder det inte att man ska starta i de klasserna! Jag har själv varit den sitsen där hästen kan mer än jag själv. Där hästen startat MSV med annan ryttare men jag startat den i LB för att jag inte är på högre nivå än så. Men jag har har sett det live också. Inte spö och sporrar som ryttaren i filmen men en tjej som startade LA med en ponny som troligtvis gått LA innan men tjejen var inte i närheten av att vara redo att starta LA. Såg hemskt ut och den ponnyn försökte verkligen göra rätt men när ryttaren inte ens kan sitta ordentligt blev det väldigt svårt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 682
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 479
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp