Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 179603
Om dragkedjan tar i sadeln så är det verkligen dags att jobba med sitsen och hur man håller skänkeln.
Enklare att få på och av stövlarna och dragkedjor bak går ofta sönder speciellt om man använder sporrar.Jag har inga dressyrstövlar men jag sällar mig till skaran som tycker att det är orimligt att ha dragkedjan inåt.Ett sandkorn repar lädret, vad ska då inte en dragkedja göra? Förklara, varför vill man ha det? Och hur funkar det? Är det inte obekvämt? Sliter det inte på sadeln?
Så många frågor och så tydligt att jag inte är dressyrryttare...
Mvh,
Lady_S
Ett tips är att hålla honom varmare. Har gjort stor skillnad för en väns häst som haft mycket kolik när temperaturen sjunker.Upp som en sol och ner som en pannkaka heter det ju. I morse efter vi jobbat natt och skulle släppa ut hästarna har Bollen kolik.
Har inte behövt ta ut veterinär utan han verkar klara det själv men det är ren och skär ångest det här med kolik
Är oxå förvånad, han har termobar ute han dricker bra ut, hade både ätit och druckit bra igår samt bajsat samt varit sjukt bra när jag red. Men det är svårt att veta det där med kolikhan har haft en gång tidigare för många år sen.
Håller verkligen med om det efter att själv ha haft en häst som lätt fick kolik.Ett tips är att hålla honom varmare. Har gjort stor skillnad för en väns häst som haft mycket kolik när temperaturen sjunker.
Fy, mardrömstemperatur!Är så less kylan. Har varit mellan 23 och 29 i en vecka nu.
Stella vilade i dag så vi fick ta en promenad i ridhuset. Visa bifogad fil 179668
Ett tips är att hålla honom varmare. Har gjort stor skillnad för en väns häst som haft mycket kolik när temperaturen sjunker.
Om det ändå återkommer och gör det kalla årstiden kanske matplatta kan vara ngt?Tack för tipset! Det här är en väldigt varm häst av sig själv och han har absolut inte varit kall nugrejen med honom är oxå att blir han för varm så tar han saken i egna hovar och klär av sig, så allt är en balansgång. 250grams täcke och hals går han med nu och känner på honom dagligen.
Han har haft kolik två gånger i sitt liv och är 14 nu.
Om det ändå återkommer och gör det kalla årstiden kanske matplatta kan vara ngt?
Hade elev med liknande varm häst som klädde av sig om det blev för mkt. Den fick kolik vintertid just. Hon hittade ingen magplatta som funkade till hennes dyra täcken hon inte ville kasta iom satt bra i övrigt. Så hon köpte en extra halsdel och sydde om.
Ingen mer kolik efter det och ingen för varm häst som strimlade täcken.![]()