Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu går praktiskt före matchningen härSamma här. Jag var matchningsnörd som ung. Kunde inte ens blanda silverspännen på tränset med mässingsringar på sadeln. Eller ha två olika bruna nyanser. Matchade till och med min egen klädsel med schabrak/skydd mm. Och självklart skulle hjälm och stövlar matcha osv.
Nu bryr jag mig inte och blandar hej vilt, inklusive brunt träns och svart sadel eller omvänt. Eller brun sadelgjord till svart sadel. Har till och med haft bruna shortchaps till svarta skor. Och färger på saker om de matchar eller ej har jag helt släppt. Både egen klädsel och schabrak. Ska jag visa mig offentlig och se proper ut kör jag marinblått
Jag hade dock inte ens på min matchningsgalna tid sett några större problem med den sadeln och det schabraket som @Habina visade, förutom att vinrött aldrig varit ”min färg”. Men jag tycker inte det skär sig.
Och om någon så tyckt det - strunta i dem. Ha det du tycker är fint!
Och hade du inte sagt något hade jag inte ens reagerat på pannband/träns.Nu går praktiskt före matchningen här
Har också varit nörd och vet inte hur många matchande schabrak och lindor jag har. Och någon matchande tröja till också!
Nu har jag brunt träns till min svarta sadel. Och ett svart pannband på det bruna tränset också
Såklart om jag köper nya grejer så väljer jag färgen jag redan har. Men har så mycket ”favoritgrejer” sparat så nu får det gå före.
Det är ändå bara jag som bryr mig!
Så är det för mig med!Jag matchar ofta, men det är mer så att sakerna jag har (både till häst och ryttare) funkar med varandra nästan oavsett vad man tar -så det är inte så mycket aktiv matchning utan det blir lite halvmatchat till vardags och om jag ska visa mig i något mer offentligt sammanhang än hemma på gården så väljer jag mer medvetet![]()
Hos oss frös allt igen inatt. Jag jobbar hemifrån idag och utnyttjade lunchen till att sprida ut lite salt på ridbanan. Jag hoppas det blir tillräckligt bra så jag kan rida hemma ikväll.Blev ett bakslag här med.
Idag var Ärtan svullen på utsidan av ett bakben strax nedanför hasen. Lite varm men inte öm och svullnaden såg ut av vara på väg nedför benet.
Tog en promenad med henne, skrittade på glatt och rörligt helt utan obehag. Såg betydligt bättre ut efter, svullnaden var mer platt och låg längs med skenbenet istället.
Gissar på att hon fått sig en smäll, kommer hålla koll och fortsätta promenera/skritta henne ett tag.
Var så bra underlag på vägarna här med den packade snön. Sen blev det plusgrader, snön smälte för att sen frysa på igen
Nu är det hårt med fläckar av is istället så skritt passar bra.
Ska komma mer snö nästa vecka.
Ligger en förnimmelse av vår i luften och det är helt underbart!
Visa bifogad fil 180160
Men det är så snyggt när någon fått ihop helt brun utrustning med stövlar, hjälm och kavaj!! På en fux!Jag matchar på finträning för tränare, övrig tid ser jag lite hemlös ut.
Har svart utrustning på Fumo vilket är enkelt, men Doris vill jag ha brunt på och är fortfarande så pass kinkig att det måste vara samma brun på träns och sadel.
Däremot skiljer jag helt på färg på läder och färger på tyg, så sadeln och schabraket behöver inte matcha. Jag tycker inte heller att hela jag måste ha bruna grejer typ stövlar och hjälm om hästen har brun utrustning.