Dressyrsnackis 19

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 018
  • Visningar Visningar 160 042

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem här han och vad har han gjort? Detta har jag missat helt.
Äger och driver Hesselhøj (Donkey Boy, Donkey Boss osv) med sin pappa, blev stängd från alla Dansk varmblods event efter att ha ridit fram ett treårssto på ett ”våldsamt och oacceptabelt” sätt på deras kåring. Han anmälde stewarden som skrev rapporten för förtal men hon friades. Nu är han avstängd även från dansk rideförbund med motiveringen att hästvälfärden går före allt och de tycker att hans inställning och tillvägagångssätt är helt tvärtemot det. Han är 22 år gammal. Trevligt va?

Äger och driver Hesselhøj (Donkey Boy, Donkey Boss osv) med sin pappa, blev stängd från alla Dansk varmblods event efter att ha ridit fram ett treårssto på ett ”våldsamt och oacceptabelt” sätt på deras kåring. Han anmälde stewarden som skrev rapporten för förtal men hon friades. Nu är han avstängd även från dansk rideförbund med motiveringen att hästvälfärden går före allt och de tycker att hans inställning och tillvägagångssätt är helt tvärtemot det. Han är 22 år gammal. Trevligt va?

Ett ytterst välmotiverat beslut från DRF! Han fick väl någon slags påföljd för att ha sprayat in deodorant i näsborren på någon häst i samband med en tidigare visning också. Samt att hans instagram har varit en sådan som man kan gå in på om man vill se nyblivna sexåriga hästar med avstängd blick som visas fram ihopdragna i uppsutten passage-piaff, piruetter och seriebyten ner till varje eller vartannat steg. Som att det var en cool grej som bevisar ens omdöme och storhet. Men nu verkar den vara rensad (eller om han hade en annan profil som är stängd nu.)

Ett ytterst välmotiverat beslut från DRF! Han fick väl någon slags påföljd för att ha sprayat in deodorant i näsborren på någon häst i samband med en tidigare visning också. Samt att hans instagram har varit en sådan som man kan gå in på om man vill se nyblivna sexåriga hästar med avstängd blick som visas fram ihopdragna i uppsutten passage-piaff, piruetter och seriebyten ner till varje eller vartannat steg. Som att det var en cool grej som bevisar ens omdöme och storhet. Men nu verkar den vara rensad (eller om han hade en annan profil som är stängd nu.)
Alltså jag satt och pös av stolthet när jag läste det! Håller verkligen med.

Skönt också att det inte är säkert att han får tävla 2027 år heller. Det ska sammanträdas i slutet av 2026. Som funktionär är jag också glad att de tar upp att man inte ska kunna dra ett beslut av en funktionär till domstol.

Sen hoppas jag också att de som samarbetar med deras hingststation slutar göra det. Det ska kosta att vara ett as.

Skönt också att det inte är säkert att han får tävla 2027 år heller. Det ska sammanträdas i slutet av 2026. Som funktionär är jag också glad att de tar upp att man inte ska kunna dra ett beslut av en funktionär till domstol.

Sen hoppas jag också att de som samarbetar med deras hingststation slutar göra det. Det ska kosta att vara ett as.
Jag håller verkligen med om det sista, en svensk hingstägare som satte sin hingst där förra året kändes väldigt tondövt.

Jag hade funderat på att använda en av deras hingstar, men kommer nu inte att göra det. Var iof redan lite tveksam med tanke på att han varit avstängd en gång tidigare.

Problemet är att en annan hingst jag tänkt använda tillhandahållas av samma person som samarbetet med Hesselhoej, får se hur jag ställer mig till det.

Ni som kan mer än en grön nybörjare: måste domaren enligt er känna igen temat på Masked rider med musik/detaljer? För jag vill köra ett tv-spelstema på Clair Obscure - Expedition 33 (tänk Belle Epoque i Paris med klassisk musik). Men det är högst otroligt att någon kommer fatta referenserna 😅

Ni som kan mer än en grön nybörjare: måste domaren enligt er känna igen temat på Masked rider med musik/detaljer? För jag vill köra ett tv-spelstema på Clair Obscure - Expedition 33 (tänk Belle Epoque i Paris med klassisk musik). Men det är högst otroligt att någon kommer fatta referenserna 😅
Okej, jag fattar ingenting🙈. Masked Rider??

Börjar äntligen komma igång mer med hästarna och det märks verkligen på mitt mentala välbefinnande❤️. Har dragit igång Dio lite mer än vets rekommendationer men hans muskelskada mår inte bra av vilan. Han är dessutom galet pigg..

Det är även Katten som efter klinikbesök i torsdags inte hade nåt enda fel trots massor av undersökningar. Så nu sätts hon igång för hand sen tar jag hjälp att rida henne. Hon är så otroligt fin att jag verkligen vill ge henne chansen att fungera.

Zacke känns toppen och han fjädrade runt i traven på kvällens joggingrunda.
20260124_185407.webp

Igår visade jag upp lilla svarta för min 'utomsocknes-tränare' för första gången.
Som vanligt när jag värmer upp så känns hästen helt trasig och hon kan knappt galoppera i tretakt. Har aldrig varit med om maken. Tur att tränarna oftast inte ser en då (kan väl tillägga att detta tydligen inte syns så mycket men känns betydligt mer). 🤣
Men när hon är varm så är hon sjukt flådig och kul att glida runt på!
Jag undrar om detta kan bero på hennes överrörlighet kontra muskelmassan... att det liksom inte blir nån styr på grejerna innan kroppen värmt upp. Aja.

Vi kunde visa upp bogen in, skänkelvikningar, små volter, förvänd och samling i galopp på mindre volt utan att skämma ut oss.
Det var såå kul och hästen var fantastisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat