Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad fick de? Och vad fick 'alla andra' (har inte orkat googla)? Jag är också nyfiken ffa eftersom det verkade som att L var väldigt nöjd med honom?Jag har följt unghäst-VM en del, och funderar över varför Lina Dolk och Mackmyras Amorino fick så dåliga poäng av domarna? Det lilla jag sett har ju sett väldigt fint ut. Han har ju fått väldigt fina procent i Sverige.
Vi har svampplockare i min ena skog från mitten av sommaren och framåt. Man får hålla sig i!Här har bärplockarna gjort entré för säsongen. Satt löst i när hopphästen vände och sadeln åkte på sned. Att jag inte lärt mig att spänna gjorden ordentligt, var exakt så jag bröt nacken när sadeln kom på glid och Elli tvångade
. Ja ja, nån gång lär jag mig väl... Nu kunde jag åtminstone hoppa av frivilligt, sadla om och kravla mig upp igen
.
Jag har läst lite på eurodressage som kritiserat bedömningen rejält, där de ekipage som premierats fått märkligt höga betyg på lösgjordhet och saknat mkt harmoni, lätthet och självbärighet. Såg också ett inlägg från KvK som berömde Linas ritt men att det tydligen inte föll domarna i smaken..Jag har följt unghäst-VM en del, och funderar över varför Lina Dolk och Mackmyras Amorino fick så dåliga poäng av domarna? Det lilla jag sett har ju sett väldigt fint ut. Han har ju fått väldigt fina procent i Sverige.
I kvalet fick de 73.6%, i tröstfinalen 76.8%. I kvalet hade 1an 89%, 2an 87.8% 3an 87.2%.Vad fick de? Och vad fick 'alla andra' (har inte orkat googla)? Jag är också nyfiken ffa eftersom det verkade som att L var väldigt nöjd med honom?
Nej men dom dör mitt i diskussionen. Det här har ju alltid varit ett problem. Av någon anledning så drar sig folk att diskutera i utbrutna trådar.Det är ju ett diskussionsforum med olika ämnen, det är inte meningen att trådar ska leva för evigt.![]()
Jag brukar missa att fortsätta diskussionen när den bryts ut eftersom att man (jag) inte får notiser om att diskussionen brutits ut och fortsätter. Såvida ingen citerar mig då. Tycker ändå att det är bra att det bryts ut men lätt att missa.Nej men dom dör mitt i diskussionen. Det här har ju alltid varit ett problem. Av någon anledning så drar sig folk att diskutera i utbrutna trådar.
Det brukar iof stå i gamla tråden att diskussionen brutits ut.Jag brukar missa att fortsätta diskussionen när den bryts ut eftersom att man (jag) inte får notiser om att diskussionen brutits ut och fortsätter. Såvida ingen citerar mig då. Tycker ändå att det är bra att det bryts ut men lätt att missa.
Brukar det göra ja, men då måste man engagera sig nog för att leta reda på var i nya tråden man är. Jag är sällan tillräckligt engagerad för det.Det brukar iof stå i gamla tråden att diskussionen brutits ut.
jag brukar hamna där jag slutade förra gången när jag klickar på en tråd.Brukar det göra ja, men då måste man engagera sig nog för att leta reda på var i nya tråden man är. Jag är sällan tillräckligt engagerad för det.
Det brukar jag också, men inte när de bryts ut. Letar jag reda på var jag var och fortsätter blir det som vanligt igen. Så är det alltså inte för dig?jag brukar hamna där jag slutade förra gången när jag klickar på en tråd.![]()
Ja om jag ser till dressyrtråden här så skrivs ju saker i sitt sammanhang , att bryta sammanhanget o flytta en del till en egen tråd är jättekonstigt, Vad spelar det för roll om tråden spretar lite det är det som gör trådar intressanta - tycker jag. Nu för tiden ska alla trådar vara helt PK och får inte dra iväg men jag tror det är ett sätt att om inte få tyst på iaf dämpa en diskussion.Nej men dom dör mitt i diskussionen. Det här har ju alltid varit ett problem. Av någon anledning så drar sig folk att diskutera i utbrutna trådar.
I kvalet fick de 73.6%, i tröstfinalen 76.8%. I kvalet hade 1an 89%, 2an 87.8% 3an 87.2%.
I tröstfinalen hade 1an 82.2% (svensk som gick vidare till finalen), 2an 81.4% och 3an 80%.
Ekipaget har gjort 2 starter för att kvala till Falsterbo, på 82.4 och 83%. I Falsterbo red de på 80% i kvalet och blev 3a. I finalen red de på 78.9% och blev 2a.
Jag har också läst Eurodressage rapporter och hon för väl fram att en del av de i övre skiktet kanske har lite mer producerade ritter än naturliga gångarter, dvs mkt utbildning och ridning mer än naturliga kvaliteer, vilket väl är en diskussion nästan varje år. Och jag håller med henne.
Jag såg att några ffa reagerat på bedömningen av IW. Hingsten hade varit rejält trock och stannat flera gånger. Fick 7.8 på submission och slutade före den svenska hästen när den kanske borde blivit utelåst. Har inte sett ritten utan återger bara vad jag läst.Jag har läst lite på eurodressage som kritiserat bedömningen rejält, där de ekipage som premierats fått märkligt höga betyg på lösgjordhet och saknat mkt harmoni, lätthet och självbärighet. Såg också ett inlägg från KvK som berömde Linas ritt men att det tydligen inte föll domarna i smaken..
Jag missförstod dig, jag trodde att du menar att du missar länken till den utbrutna tråden.Det brukar jag också, men inte när de bryts ut. Letar jag reda på var jag var och fortsätter blir det som vanligt igen. Så är det alltså inte för dig?
Enligt LN facebook var det någon som missat hälften av bytena och fått 8 på submission. Jag har inte sett något alls så kan inte uttala mig.Jag såg att några ffa reagerat på bedömningen av IW. Hingsten hade varit rejält trock och stannat flera gånger. Fick 7.8 på submission och slutade före den svenska hästen när den kanske borde blivit utelåst. Har inte sett ritten utan återger bara vad jag läst.
Jag såg att några ffa reagerat på bedömningen av IW. Hingsten hade varit rejält trock och stannat flera gånger. Fick 7.8 på submission och slutade före den svenska hästen när den kanske borde blivit utelåst. Har inte sett ritten utan återger bara vad jag läst.
Jag tror den uppfattas som lite medioker jämfört med många av de superflashiga hästarna. Liten halvtanig brun liksom. Även om det inte är det som ska bedömas så sticker den inte ut nånting.Jag har följt unghäst-VM en del, och funderar över varför Lina Dolk och Mackmyras Amorino fick så dåliga poäng av domarna? Det lilla jag sett har ju sett väldigt fint ut. Han har ju fått väldigt fina procent i Sverige.
Nu kommer jag ju behöva bryta ut den här diskussionen för att den inte heller handlar om dressyr...Ja om jag ser till dressyrtråden här så skrivs ju saker i sitt sammanhang , att bryta sammanhanget o flytta en del till en egen tråd är jättekonstigt, Vad spelar det för roll om tråden spretar lite det är det som gör trådar intressanta - tycker jag. Nu för tiden ska alla trådar vara helt PK och får inte dra iväg men jag tror det är ett sätt att om inte få tyst på iaf dämpa en diskussion.