Piaff
Trådstartare
Vi tävlade också igår, en MSVA. Ösregnade innan men höll upp hela tävlingen så det var väldigt skönt. Fille var avspänd även denna start och höll motorn även inne på banan, så jag är supernöjd bara för det. Blev lite missar men jag tar hellre lite missar än att han blir sådär introvert. I första travökningen såg han ett spöke i hörnet vi red mot och när jag tryckte på kickade han mot skänkeln-4. Sen var ena piruetten lite för stor och ett byte i serien blev ett dubbeltramp, så tappade där. Fille var också suuuperkissnödig och hann knappt ut från banan innan han stannade och kissade så jag tänker att där fanns egentligen ännu lite mer motor i honom. Fick 64,487% och är jättenöjd med starten, främst för att han kom ut ur sin lilla bubbla och var så ridbar
Visa bifogad fil 190242
Vi gjorde en start idag och Ozzy är lite kvar i den där bubblan än, men lite i taget kommer vi fram och ur den! Han blir verkligen döförskräckt över domarborden men om man rider några varv på volten kommer man förbi, men han blir också sådär lite introvert och försiktig sen.Jag fattar precis lyckan när man äntligen kan rida dem inne på banan också! Så kul att det lossnat![]()
Provade sitta ner idag och fördelen är att jag har lättare att få honom mellan hjälperna, men traven blir lite tassigare.
66% och en andraplats idag iallafall!