Dressyrstövlar/stövlar för korta ben

Bukefalos 30 år!

Eagle1

Trådstartare
Söker tips på ridstövlar som inte helst inte kostar mer än 3-4000:-. Problemet är korta kraftiga ben. Och hur ska man veta hur man mäter höjden? Mäter jag på baksidan av vaden får jag d t 40cm, och jag har inte hittat NÅGON stövel som är så kort?! Jag har nu två olika modeller av MH, och det är lustigt nog två olika storlekar.... Båda sitter dock bra nu, men dressyrstövlarna börjar bli väldigt slitna...

Söker tips på ridstövlar som inte helst inte kostar mer än 3-4000:-. Problemet är korta kraftiga ben. Och hur ska man veta hur man mäter höjden? Mäter jag på baksidan av vaden får jag d t 40cm, och jag har inte hittat NÅGON stövel som är så kort?! Jag har nu två olika modeller av MH, och det är lustigt nog två olika storlekar.... Båda sitter dock bra nu, men dressyrstövlarna börjar bli väldigt slitna...
Olika märken mäter höjden på olika sätt så du behöver kolla mätinstruktioner för resp stövel.

Jag har MH, och trots att mina ben mäter 34-43 så har jag stövlar i storlek regular-narrow, dvs höjden enligt måttabell är ett par cm högre än mitt ben. Är måttad och rekommenderad den storleken av MHs personal, och åtminstone med de mjuka stövlar jag har så passar de bra med kilar.

Jag har rätt korta ben men köper alltid normal längd. De formar sig efter en och det blir lite vikt i bakkant bakom knät.

Jeg har støvler i short/regular fra MH som jeg skal selge. 43 i omkrets, 36-39 i høyden. Brukt under 10 ganger

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka