Dressyrstövlar till långa ben, tipsa mig!

Rätt mjuka, även i skaftet. Jag har ett par som hemmastövlar. Man måste hosta upp för deras dyrare modeller för att få hårdare stövel där. Och inte ens de tycker jag är super, för vad de ändå kostar!
Aha, det låter ju inte helt optimalt... Har du nåt tips på andra stövlar att kolla in?

Cavallo grand prix är dessutom rätt stora runt vristen, det är ju raka stövlar. Men jag har iofs smala vrister i förhållande till min vadstorlek. Jag hade ett par mountain horse estelle som blev alldeles för stora i vristen och gav mig rejält med skav.
Har för mig att jag har kunnat välja skärning för hög eller låg vrist när jag beställt vissa stövlar, kanske måste ta med den parametern också. Håller med om att det är plågsamt med en massa hårda veck!

Aha, det låter ju inte helt optimalt... Har du nåt tips på andra stövlar att kolla in?
Jag har ett par Königs Sir också men de är 18 år gamla, vetesjutton om jag hade kunnat köpa likadana nu för de är skitdyra. De har dock en modell som heter Dressage Pro som är i sidläder istället för boxkalv och därför billigare, men har inte sett dem live. Nästa steg upp är Favorit.

Sambon köpte DeNiro Giotto, men de kostade nog runt 8000 måttade.

Jag har även ett par Celeris men priset har gått upp på dem och jag har förstått att servicen på senare tid lämnar lite i övrigt att önska.

Men hade jag köpt nya till mig själv idag hade jag allra helst haft Königs Comtesse.

Jag har ett par Königs Sir också men de är 18 år gamla, vetesjutton om jag hade kunnat köpa likadana nu för de är skitdyra. De har dock en modell som heter Dressage Pro som är i sidläder istället för boxkalv och därför billigare, men har inte sett dem live. Nästa steg upp är Favorit.

Sambon köpte DeNiro Giotto, men de kostade nog runt 8000 måttade.

Jag har även ett par Celeris men priset har gått upp på dem och jag har förstått att servicen på senare tid lämnar lite i övrigt att önska.

Men hade jag köpt nya till mig själv idag hade jag allra helst haft Königs Comtesse.
Tack för tipsen 🤩! Och det låter som att det går att måttbeställa De Niro? Jag har inte sett något annat än standardmått på diverse hemsidor, så det låter ju spännande! Jag kan väl betala lite mer, om det är nödvändigt, det är bara det att jag tycker att det känns helt sanslöst med vissa priser för ett par stövlar...

Tack för tipsen 🤩! Och det låter som att det går att måttbeställa De Niro? Jag har inte sett något annat än standardmått på diverse hemsidor, så det låter ju spännande! Jag kan väl betala lite mer, om det är nödvändigt, det är bara det att jag tycker att det känns helt sanslöst med vissa priser för ett par stövlar...
Tror jag såg att det kostar 1500 kr extra att måttbeställa deniro 😊

Romitelli stövlar fanns upp till 55 cm höjd i stl 42 i standardstorlek.
Ena dressyrstöveln kostar 5790 och den som finns att måttbeställa kostar 8500.

Romitelli stövlar fanns upp till 55 cm höjd i stl 42 i standardstorlek.
Ena dressyrstöveln kostar 5790 och den som finns att måttbeställa kostar 8500.
Har för mig att jag tyckt att de varit lite för utsmyckade för min smak tidigare, men jag måste kolla upp det, kanske finns modeller jag inte känner till 🙂.

Tack MiniLi och zarmino🩷! Jag bor på uppländska vischan, typ 1.5 h från Sthlm, så visst kan jag ta mig till diverse butiker om det behövs. Bra med tips på konkreta butiker, har så dålig koll på vilka som finns och är bra.

Tack MiniLi och zarmino🩷! Jag bor på uppländska vischan, typ 1.5 h från Sthlm, så visst kan jag ta mig till diverse butiker om det behövs. Bra med tips på konkreta butiker, har så dålig koll på vilka som finns och är bra.
Stockholm Ridsport i Upplands Väsby är väl inte så jättelångt ifrån dig då? :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har letat efter ett par ridstövlar som passar mina uppenbarligen Avatar-långa ben. Standardhöjden på ridstövlar verkar ligga runt 47...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: jennyk_84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker folk lämnar kvar när de flyttar
  • Tjockistråden 4
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur