Drop down meny problem

S

Spider84

Är det någon som vet om man kan få en drop down meny, som går ut till höger när den öppnas, att gåt ut över ett fönster?

Alltså problemet är att jag gjort en drop down meny i ett fönster för menyn, men när den fälls ut stoppas den givetvis av fönstrets storlek och istället för att gå helt till höger om "orignal" menyn så lägger den sig mitt över.

Så nu funderar jag på om jag måste skippa att ha ett meny fönster och ha med den på alla sidor (menyn) eller om det går att koda så den går över gränsen för fönstret.
 
Sv: Drop down meny problem

Jag har haft samma problem som du så jag är också nyfiken på om man kan lösa problemet på något sätt.

När jag hade en meny som inte gick att fälla ut över fönstret bredvid så gjorde jag en riktig fullösning och la menyn i en genomskinlig iframe som lappade över iframen med text. Det fick menyn att fällas ut framför fönstret med text, men det var ingen direkt felfri lösning och det är såklart inte snyggt kodat. Då jobbade jag dessutom med iframes och inte med frames. Frames kan man ju inte få att lappa över och inte heller göra genomskinliga.
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 586
Senast: Lipperta
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 215
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 599
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp