Bukefalos 28 år!

Drotting Elizabeth II (utbruten från Vad gör vi CLXI)

Försöker muntra upp mig med memes för att inte helt bryta ihop

F2337A3C-A7DB-4AE8-BF28-CF808371A9B7.jpeg
 
Jag undrar ändå lite smått vad drottningens bild av ”lång och tråkig” var. Två timmars mässande på latin eller ngt 😉
 
Intressant att se på kvinnornas huvudbonader. De får ju inte vara barhuvade enligt tradition. Och ska väl ha uppsatt hår också. Därför tycker jag att det är glädjande att se att många har utsläppt hår och bara något svart hårband, som Carrie Johnson.
 
De sa på bbc att drottningen fått 8 st hästar av dem genom åren, att fyra av dem var i livet, bodde på Windsor och skulle vara med idag :)

Aha, ja nu när de nämnde de kommer jag ihåg att hon fått några hästar genom åren. Undrar hur många hästar hon formellt ägde.
 
Intressant att se på kvinnornas huvudbonader. De får ju inte vara barhuvade enligt tradition. Och ska väl ha uppsatt hår också. Därför tycker jag att det är glädjande att se att många har utsläppt hår och bara något svart hårband, som Carrie Johnson.
Varför är det intressant.... helt galet att det är en grej.

Ni alla pålästa bukefalister...sitter och och skvallrar här. Vad vet ni?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Storbritanniens drottning Elizabeth II dog den 8 september hyllades hon på olika sätt över hela världen. Nu har en flygplats i...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Gunnar
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
749
Senast: Sel
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
962
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp