Bukefalos 28 år!

Du gör hunden folkilsken!!

et_flickan

Trådstartare
Så skrek min granne till mig förra veckan när jag lekte med hunden och hennes favorit trasa.

Jag lär henne att när jag säger loss ska hon släppa trasan och sitta ner. Så fort jag går och säger "på" så ska hon ta trasan, hon älskar detta verkligen. Det gör däremot inte min granne, han skrek ifrån sin tomt att den där hunden kommer bli folkilsken. Hur i helskotta kommer hunden bli folkilsken av detta?

Tänkte lägga in en film ikväll så ni får se det :)
 
Senast ändrad:
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

Det låter ju i och för sig som din granne är mer folkilsken än hunden. Har hon lekt för mycket med trasor kanske?
 
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

Jag har försökt och försökt i det oändliga att få schäfern folkilsken. Jag har försökt med dummies, skyddsärmen, trasor, leksaker, platta fotbollar, brandslang.
Men näpp, fortfarande inte folkilsken och säger jag loss så släpper han och "pass på" så bevakar han. :confused: Fast han kampar ju bra... haha

Nu ger jag snart upp... Din granne kanske har några tips till mig - fråga honom gärna:rofl:
 
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

ja det var ju en intressant teori.
Jag väntar fortfarande på den dagen någon människa ska dyka upp och be mig sluta göra min westie till kamphund när jag låter honom hänga sig i pinnen medan jag lyfter upp:D
 
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

Haha ja dom är verkligen folkilskna båda två plus att dom verkar hata djur nått så otroligt.
 
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

Jag ska fråga honom.

Idag gick vi lite längre men leken. Hon skulle lära sig att sitta samtidigt som jag la ner trasan på backen. Hon fick ta trasan när jag sa varsegod vilket gick bra :love: Nu ligger hon och snarkar är totalt slut.
 
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

Haha, min orkar jag inte lyfta. En rottis på trettio kg, hon är tung för mig.
 
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

Hon är säkert inte helt slut, hon ligger bara och laddar så att hon har tillräckligt med energi för att bita riktigt många människor i morgon;)
 
Sv: Du gör hunden folkilsken!!

Jo jag gjorde det, måste bara avreagera mig nånstans :p.
Han kan inte så mycket om hundar så jag har slutat bry mig. Men allvarligt så tar jag allt han säger jävligt tungt då jag själv är osäker och rädd för människorna.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 055
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Fetaost
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp