Du som har getter - dina bästa råd

Bukefalos 30 år!

Ni har (ännu inte) lyckats avskräcka mig, och med stor sannolikhet kommer det flytta hit två getter av en allmogeras ganska snart - vi ska bara bygga lite först. Tills vidare vill jag gärna ha ännu fler tips och "gör det!"/"gör det inte!", och heeeemskt gärna bilder också.
Lär dom inte stångas. Även en getskalle utan horn gör ont när dom leker. Klia under hakan och ignorera stångningar. Getter är tacksamma att klickerträna om en tycker sådant är kul. Skydda alla träd du vill ha levande. Avsågade stora stockar är perfekta för aktivering. Getter kan INTE alltid hoppa ner från höga höjder utan att skada sig så bygg inte för högt då dom gärna leker herre på täppan och knuffar ner varann. En kulle är bättre än torn. Dom gillar att ligga torrt i sol. Så en sandig kulle är finemang.

Lär dom inte stångas. Även en getskalle utan horn gör ont när dom leker. Klia under hakan och ignorera stångningar. Getter är tacksamma att klickerträna om en tycker sådant är kul. Skydda alla träd du vill ha levande. Avsågade stora stockar är perfekta för aktivering. Getter kan INTE alltid hoppa ner från höga höjder utan att skada sig så bygg inte för högt då dom gärna leker herre på täppan och knuffar ner varann. En kulle är bättre än torn. Dom gillar att ligga torrt i sol. Så en sandig kulle är finemang.
Du får härmed titeln första getrådgivare. Lön: tyvärr fler frågor, vad det lider.

Idag har vi hälsat på getter och inte helt oväntat tingat två 😍 Jag hade nog utmanat typ vem som helst att INTE tinga faktiskt 😬

Så förhoppningsvis till helgen flyttar två små lappgetstjejer in. Det ska bli så otroligt kul att lära känna dem!

Alltså jag har för mig att det fanns en sjukt rolig get-tråd här på djur för många år sedan. Det var getter på toaletter och på biltak och på alla möjliga sjuka ställen, och så åt de allt! Den måste väl finnas kvar här i gömmorna?

Alltså jag har för mig att det fanns en sjukt rolig get-tråd här på djur för många år sedan. Det var getter på toaletter och på biltak och på alla möjliga sjuka ställen, och så åt de allt! Den måste väl finnas kvar här i gömmorna?
Vågar jag läsa den tråden? 😬

Vågar jag läsa den tråden? 😬
Jaaaa. Jag minns att den gav många goda skratt. Det kanske är bra att ta sig in i deras huvud via den tråden så kanske du kan överlista dem och förhindra massa rymningar som du inte ens trodde var möjliga :p. (Nu måste jag ju börja leta efter tråden också.)

Okej, nu har jag letat igenom kanske 40 sidor här på djur för att försöka hitta den roliga get-tråden. Hittade lite getrelaterat. Typ någon get som käkat kexchoklad med tillhörande förpackning, någon som sörplat i sig plasten på ensilagebalar som att det var spagetti osv. Men jag har fortfarande inte hittat get-tråden jag menar och jag lirar inte så väl med sökfunktionen här på Buke... Men jag hoppas att detta ganska bli en lika skojig tråd 2026-versionen. Tom. min sambo minns att jag tjatat om hur rolig get-tråden var vid FLERA olika tillfällen så jag kan verkligen inte ha drömt.

Vet inte riktigt vad jag ska hoppas på nu - att våra getter blir så där tråkiga som @Luff beskrev sina jobbgetter, eller att det här blir en rolig tråd med ensilageplast-sörplare och kexchokladätare ...

Okej, nu har jag letat igenom kanske 40 sidor här på djur för att försöka hitta den roliga get-tråden. Hittade lite getrelaterat. Typ någon get som käkat kexchoklad med tillhörande förpackning, någon som sörplat i sig plasten på ensilagebalar som att det var spagetti osv. Men jag har fortfarande inte hittat get-tråden jag menar och jag lirar inte så väl med sökfunktionen här på Buke... Men jag hoppas att detta ganska bli en lika skojig tråd 2026-versionen. Tom. min sambo minns att jag tjatat om hur rolig get-tråden var vid FLERA olika tillfällen så jag kan verkligen inte ha drömt.
Jag minns den också och har försökt komma på användarnamnet på den som skapade den 😂

Jag hittade tråden som jag tänkte på i alla fall 😅 Tråden Taggar TS @fejt så du inte blir förvånad om tråden kommer till liv igen :)
Underbar tråd, men inte var det några getter på biltak och toaletter (eller censurerade mina snart-gethämtande-ögon bort det)? Hoppet upp på boxdörren var dock imponerande! 😅

Jag noterar att @Luff skrev så här:
"Nej nej nej. Fula otäcka hemska bilder. Nej nej nej.
Getter är verkligen djävulens redskap. Dom lurar en.
För det är verkligen det absolut charmigaste djur man kan ha. :-)"

Jag tänker lalla bingo och tänka mig att det mest är dvärggetterna som är djävulens redskap, men detta kommer jag bli varse 😬

Underbar tråd, men inte var det några getter på biltak och toaletter (eller censurerade mina snart-gethämtande-ögon bort det)? Hoppet upp på boxdörren var dock imponerande! 😅

Jag noterar att @Luff skrev så här:
"Nej nej nej. Fula otäcka hemska bilder. Nej nej nej.
Getter är verkligen djävulens redskap. Dom lurar en.
För det är verkligen det absolut charmigaste djur man kan ha. :-)"

Jag tänker lalla bingo och tänka mig att det mest är dvärggetterna som är djävulens redskap, men detta kommer jag bli varse 😬
Jag mindes en underhållande get-tråd, och hittade den 😅 hade inte så detaljerat minne som @Nordthor så tänker det kanske fanns två olika trådar!

Liknande trådar

• Då hundlivet inte blev som man tänkt
  • Ofrivillig ensamhet
  • Sjuk hund, akut pankreatit(?)
  • Vilken handväskhund ska min man ha?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat