Bukefalos 28 år!

Dubbelfjärr!!

pumah

Trådstartare
Jag måste bara berätta vad min jaktgolden Gimmie gjorde idag :) Hon är så tokig och rolig så det är inte klokt, hon får mig att skratta varje dag och idag var minsann inget undantag... Jag körde lite fjärrdirigering med henne och Spurten idag på skogspromenaden, först med Gimmie som just har lärt sig alla skiften i klass 3 och elitklass; dvs stå, sitt och ligg på 15 meters avstånd. Sedan gick vi en bit och så var det Spurtens tur, då stod Gimmie ca 20 meter bakom mig och jag var alltså vänd mot Spurten. För varje skifte jag kommenderade till Spurten så gjorde Gimmie samma sak, 20 m bakom min rygg - och inte nog med det, hon gjorde det perfekt också!:rofl: :rofl: :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Dubbelfjärr!!

haha så gör mina också. labben hade så dålig fart i fjärren att jag lagt ner mycket tid på att det ska vara störtkul. och tiken är bara överlydig. kanske ska jag nämna att mina hundar är bundna när jag tränar med den andre...
 
Sv: Dubbelfjärr!!

Ja, dom är bra roliga:rofl:
Här hemma blir det oftast "trippellydnad" med Gimmie, Boogie o Spurten - alla tre vill vara med och göra alla möjliga lydnadsmoment samtidigt:) Det här med fjärret med ryggen åt hunden kanske man kan köra som ett trick framöver!!
 
Sv: Dubbelfjärr!!

Det gör min ena också. Det spelar ingen roll vem som säger sitt, ligg eller stå åt sin hund. Hör hon det så gör hon det!
 
Sv: Dubbelfjärr!!

Gammal tråd men jag måste bara berätta en lite rolig sak.
Jag har lärt en av mina hundar lite trix, vilket kan vara rätt kul när man har folk hemma som hälsar på.

Ex. Vi sitter o pratar och säger "eller hur" i någon mening, då sitter Kitti och nickar medhållande brevid.:D
Jag eller någon annan säger "Hej Hej" eller "Hej Då", Kitti vinkar med febrilt med högertassen.:D
:rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 139
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 883
Senast: Vallmo
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 303
Hästvård Ha,ha ja det låter ju inte klokt, men efter mina erfarenheter av denna förbaskade led, kan man knappast bli annat. Jag tror att innom en...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
12 836
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp