Dum fråga om energiförbrukning på avfuktare

nyttnick

Trådstartare
Om det står i den tekniska specifikationen på apparaten att den drar 190 W. Är det per timme de menar då eller är det per dygn?
 
Effekt innehåller inte tid.

Den drar effekten 190 W och på en timme drar den därmed energin 190Wh (watt-timmar), vilket är 0,19kWh.

Avfuktare brukar dock inte dra maxeffekt konstant, utan är ofta reglerade.
Okej, då var det ju verkligen en dum fråga!
Tack för svaret :)
 
Effekt innehåller inte tid.

Den drar effekten 190 W och på en timme drar den därmed energin 190Wh (watt-timmar), vilket är 0,19kWh.

Avfuktare brukar dock inte dra maxeffekt konstant, utan är ofta reglerade.
Och min avfuktare har som många andra en funktion att den inte går konstant. Jag har ställt in en viss fuktighet och då startar bara maskinen när den behöver. Övrig tid, typ hela vintern, startar den mycket sällan.
 
Okej, då var det ju verkligen en dum fråga!
Tack för svaret :)

Nä. Jag betraktar (nästan) aldrig frågor som dumma, utan som ett tillfälle att utöka sin kunskap. Det vore ju tvärs mycket värre om du inte ställt frågan och inte heller nu vetat!

(Det är bland det värsta som kan inträffa i en sån organisation jag jobbar i, att någon tror att en fråga är för dum att ställas - det gör hela organisationen dummare och ökar riskerna för dyra och svåra händelser).
 
Och min avfuktare har som många andra en funktion att den inte går konstant. Jag har ställt in en viss fuktighet och då startar bara maskinen när den behöver. Övrig tid, typ hela vintern, startar den mycket sällan.
Vad har du för avfuktare?
Jag har en, som är för liten och behöver därmed byta. Jag vill självklart ha en smidig och bra.
 
Vad har du för avfuktare?
Jag har en, som är för liten och behöver därmed byta. Jag vill självklart ha en smidig och bra.
Vi har en Woods. Jag hittar inget annat än att modellen heter 28. Men vi har å andra sidan haft den i rätt många år nu (mer än fem) och exakt den modellen kanske inte finns längre. Woods gör ju en hel massa modeller. Vi hade något annat innan som bara höll i dryga året och bytte då till något som faktiskt klarar av att vara anslutet och på dygnet runt, året runt.
 
Vi har en Woods. Jag hittar inget annat än att modellen heter 28. Men vi har å andra sidan haft den i rätt många år nu (mer än fem) och exakt den modellen kanske inte finns längre. Woods gör ju en hel massa modeller. Vi hade något annat innan som bara höll i dryga året och bytte då till något som faktiskt klarar av att vara anslutet och på dygnet runt, året runt.
Tack!
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 001
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Jag har legat i migrän dels igår och hela natten så hjärnan är inte alls med mig nu, så hjälp mig! Jag jobbar som personlig assistent...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: starcraft
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 130
Relationer Jag vet inte om jag är naiv eller korkad eller bara helt normal. Det är en kille som jobbar i affären runt hörnet av mitt hus, sisådär 2...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 601
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp