Dum fråga...

Asko

Trådstartare
Jag funderade på att skapa ett hemligt nick men orkade inte fixa en ny epost så jag hoppas att det här ska kunna gå ändå. Det är möjligen en dum/skum fråga men jag försäkrar er att den absolut är seriöst menad, som hjälp för mina egna funderingar och tankar.

Har du upplevt att vara sexuellt attraherad? Om ja, hur skulle du beskriva känslan?

Tacksam för alla svar :)

Svar ja. Jag tror att kärnan för mig är en stark längtan efter att få ha fysisk kontakt med personen som jag känner attraktion till. "Fysisk kontakt" är inte en finkänslig omskrivning för sex, då attraktion till någon inte alls behöver betyda att jag vill gå så långt som till att ha sex med personen, utan jag använder uttrycket i dess bredaste bemärkelse. Jag upplever också en stark frustation när jag inte har möjlighet att få ha den fysiska kontakt jag vill ha med personen.

Hoppas att mitt svar hjälper. Om jag har uttryckt mig oklart så är det bara att fråga på. :)

Svar ja. Jag tror att kärnan för mig är en stark längtan efter att få ha fysisk kontakt med personen som jag känner attraktion till. "Fysisk kontakt" är inte en finkänslig omskrivning för sex, då attraktion till någon inte alls behöver betyda att jag vill gå så långt som till att ha sex med personen, utan jag använder uttrycket i dess bredaste bemärkelse. Jag upplever också en stark frustation när jag inte har möjlighet att få ha den fysiska kontakt jag vill ha med personen.

Hoppas att mitt svar hjälper. Om jag har uttryckt mig oklart så är det bara att fråga på. :)
Ursäkta min nyfikenhet, men har du upplevt sådant utan att vara kär i den här personen? Alltså, att man ser någon som man inte känner och känner sig sexuellt attraherad av denne?

Nu blir jag lite fundersam också, jag har ju känt att jag velat krama familjemedlemmar, alltså fysiskt komma dem nära. Och det är ju absolut inte sexuell attraktion, utan snarare ömhetsbevis. Men du kanske räknar in kyssar som "lägsta nivå"?

Är mycket tacksam för ditt svar :)

Ursäkta min nyfikenhet, men har du upplevt sådant utan att vara kär i den här personen? Alltså, att man ser någon som man inte känner och känner sig sexuellt attraherad av denne?
Ja, jag blir absolut attraherad av personer utan att vara kär i dem. Däremot blir jag sällan särskilt attraherad av personer som är totalt okända för mig, utan jag behöver ha åtminstone någon liten bit bakgrundsinformation om dem för att de ska bli riktigt intressanta.

Nu blir jag lite fundersam också, jag har ju känt att jag velat krama familjemedlemmar, alltså fysiskt komma dem nära. Och det är ju absolut inte sexuell attraktion, utan snarare ömhetsbevis. Men du kanske räknar in kyssar som "lägsta nivå"?
Sant. Jag känner också att jag vill krama vissa personer som jag defintivt inte känner någon attraktion till, samt även klappa dem på axeln och liknande ömhetsbetygelser. Jag kan inte riktigt svara på vad som skiljer den känslan från känslan av sexuell attraktion, även om jag håller med om att det naturligtvis är två olika saker, men du har nog rätt i att sexuell attraktion inbegriper att jag är intresserad av mer än bara kramar och klappar. När jag vill krama en god vän som jag är attraherad av känner jag ju dock båda känslorna samtidigt, och då går de inte riktigt att skilja från varandra.

Jag kom på nu att fysisk kontakt inte är det enda, utan en stark vilja att få se och höra personen ingår också.

Ja, jag blir absolut attraherad av personer utan att vara kär i dem. Däremot blir jag sällan särskilt attraherad av personer som är totalt okända för mig, utan jag behöver ha åtminstone någon liten bit bakgrundsinformation om dem för att de ska bli riktigt intressanta.

Sant. Jag känner också att jag vill krama vissa personer som jag defintivt inte känner någon attraktion till, samt även klappa dem på axeln och liknande ömhetsbetygelser. Jag kan inte riktigt svara på vad som skiljer den känslan från känslan av sexuell attraktion, även om jag håller med om att det naturligtvis är två olika saker, men du har nog rätt i att sexuell attraktion inbegriper att jag är intresserad av mer än bara kramar och klappar. När jag vill krama en god vän som jag är attraherad av känner jag ju dock båda känslorna samtidigt, och då går de inte riktigt att skilja från varandra.

Jag kom på nu att fysisk kontakt inte är det enda, utan en stark vilja att få se och höra personen ingår också.
Tack för dina svar! Mycket intressant för mig då jag verkar aldrig ha känt någon sexuell attraktion och då har jag undrat varför eller om jag har uppfattat saken rätt. Så jag uppskattar det :)

Men om någon annan skulle vilja inflika med sina egna svar så skulle jag uppskatta det också. Alla har ju olika uppfattningar och känslor :)

Jag funderade på att skapa ett hemligt nick men orkade inte fixa en ny epost så jag hoppas att det här ska kunna gå ändå. Det är möjligen en dum/skum fråga men jag försäkrar er att den absolut är seriöst menad, som hjälp för mina egna funderingar och tankar.

Har du upplevt att vara sexuellt attraherad? Om ja, hur skulle du beskriva känslan?

Tacksam för alla svar :)

Jag har varit det massa gånger.
Starkast blir det om det är besvarat, och man närmar sig varandra.
Det liksom blixtrar till och man ryser vid beröring av denna, höra dens röst och man kan bli knäpp bara av att kolla på den.
Man vill bara röra den den mer och mer och att den ska röra en.
Och att det ska leda till något sexuellt, inte som en vanlig kram eller som kärlek.
Kärlek innehåller ju oftast sex men för mig är det två helt olika saker.
"Vanliga" kramar ger jag dom jag tycker om jag trivs med, men inget händer i kroppen när jag gör det.

Jag har varit det massa gånger.
Starkast blir det om det är besvarat, och man närmar sig varandra.
Det liksom blixtrar till och man ryser vid beröring av denna, höra dens röst och man kan bli knäpp bara av att kolla på den.
Man vill bara röra den den mer och mer och att den ska röra en.
Och att det ska leda till något sexuellt, inte som en vanlig kram eller som kärlek.
Kärlek innehåller ju oftast sex men för mig är det två helt olika saker.
"Vanliga" kramar ger jag dom jag tycker om jag trivs med, men inget händer i kroppen när jag gör det.
Det låter ju som en väldigt stark känsla. Har du upplevt en sådan känsla för en "främling"?

Tack för ditt svar! :)

Ja det är en otroligt stark känsla, mkt svår att stå emot.
Ja, det har jag. Då har det blivit mer fantasier.
Påminner lite om vissa tillfällen då jag velat krama de jag tycker mycket om, då har det varit väldigt svårt att motstå den känslan. Men har aldrig haft tanke på något längre än en kram (kanske någon puss också) heller.

Intressant, tack! :)

Snart 23 år, inte så gammal alltså :p

Funtar du på om du är asexuell eller?
Idag har jag varit sexuellt attraherad, fast nog mest sexuellt frustrerad, över dataskärmen.
Typ om man är attraherad av nån som är långt bort, och även fast man bara skriver över internet så blir attraktionen starkare och starkare, och man är typ beredd att släppa allt och bara åka dit för att röra honom, så känns det.
Men så har man ju en hjärna också som säger nej såklart :angel: Dumt att missa skolan etc :meh:

Detta är alltså en jag känner där det är sån där magisk spänning emellan.. så jag vet ju vad jag får!

Hagens_Zorba skrev:
Funtar du på om du är asexuell eller?
Ja precis, det har funnits i funderingarna mer eller mindre i flera år. Egentligen borde det ju inte spela någon roll, men det vore ändå skönt att man har något namn på det så att säga :grin:

Det du beskriver har jag känt, men då har det varit för att jag vill bara vara med den här personen och göra de saker vi brukar och/eller kramas, mysa, pussas (fast där har det varit obesvarat mest) :love: Men visst blir man frusterad när det inte går :D
När jag försökt tänka mig något mer så blir det bara typ O_o obekvämt eller konstigt, alltså inte något som jag riktigt vill.

Har du aldrig haft sex lr onanerat? Varit kåt? Ne det spelar ju ingen roll så men de flesta vill ju ha sex i ett förhållande, hur ser du på partner och framtid? Självklart ska du inte göra något du inte vill!

Skulle jag t ex träffa denna person å bara få mysa å pussas skulle jag bli galen, det är liksom sexsexsex och äta upp varandra som gäller :p

Har du aldrig haft sex lr onanerat? Varit kåt? Ne det spelar ju ingen roll så men de flesta vill ju ha sex i ett förhållande, hur ser du på partner och framtid? Självklart ska du inte göra något du inte vill!

Skulle jag t ex träffa denna person å bara få mysa å pussas skulle jag bli galen, det är liksom sexsexsex och äta upp varandra som gäller :p
Haft sex, nej då jag som sagt aldrig (än så länge) blivit intresserad på det viset av någon. Men onanerat och varit kåt - åh jodå :angel::D Men det är ju skillnad på fantasier och verklighet :)
Men när det gäller partner så är det ju samma sak som med andra sexualiteter som inte är "normen" - man får hitta någon som är likadan (eller kan stå ut utan sex :p) :up:

Och där ser man skillnaden :D

Ah visst är det så, tråkigt bara att ha mindre att välja på sas :)
Du kanske bara inte träffat nån som får igång dig? Eller tänker du inte på nån/sex när du är kåt/onanerar?

Ja verkligen vilken skillnad, om jag är kåt vill jag ha sex, onani blir för mig om jag är kåt och inte har den jag är kåt på här O_o

Ah visst är det så, tråkigt bara att ha mindre att välja på sas :)
Du kanske bara inte träffat nån som får igång dig? Eller tänker du inte på nån/sex när du är kåt/onanerar?

Ja verkligen vilken skillnad, om jag är kåt vill jag ha sex, onani blir för mig om jag är kåt och inte har den jag är kåt på här O_o
Sant fast det gäller ju alla minoriteter, men då är det tur att jag är en panromantiker så man är inte petig på den fronten :D

Den dagen, den sorgen ... Eller lyckan? :p Men nä, jag tänker inte på (eller iaf inte i typ 99% av fallen) mig själv i någon sexakt då. Men om jag möter på någon som jag blir sexuellt attraherad till så får jag ju ta det då, och det kan ju lika gärna vara ett undantag så att säga :)

Haha, lite kul att höra hur folk är annorlunda :D När jag är kåt så vill jag bara göra det skönt för mig själv.

Ja, jag har upplevt extrem sexuell attraktion, till en främling (då, i alla fall, räknas väl inte som det längre kanske ;)). Det var dessutom ömsesidigt, ingen kärlek eller intresse av mer inblandat, men bara så jäkla "perfekt" på annat sätt så att säga. Hur jag ska beskriva känslan vet jag inte riktigt, men enkelt beskrivet att man helt enkelt måste ha människan, inte klarar av att hålla sig borta och i princip ryser av sexuell upphetsning vid beröring från den... Eller beröring över huvud taget, för den delen.

Kan väl dock tillägga att såpass kraftig sexuell attraktion, utan andra känslor inblandade, har jag bara upplevt en gång. Och det känns väl spontant som att det inte är nåt jag kommer stöta på så många gånger under livet heller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 155
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 716
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 708
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 416
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka