Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Och för att åka genom zon 2 måste man ha en zon 2 biljett.
Uppsala - Knivsta: zon 1
Knivsta - Arlanda: zon 2
Uppsala - Arlanda(och vidare söder ut): zon 1 och 2

Ja, jag undrade bara när du skrev om Arlanda specifikt, om du menade att hon behövde nåt extra just för att passera den stationen (det där man får betala för att man kliver av där). Men nu fattar jag att du menade att Arlanda är zon 2, jag tänkte inte att det var det du menade eftersom hon liksom åker igenom hela zon 2 som även innefattar Knivsta (om man passerar). Eh, luddig förklaring.

Kl

Väger/ mäter man luft?

Alltså, om jag andas in luft, andas jag in tex 2 kg luft i lungorna, eller 2 liter?
Är luften en "massa" eller är det bara ett "tomrum"

/ tjej som borde varit mer alert på biologin

kl

Efter en mysig liten förkylning som orsakat att jag hostat tills jag kräkts tre gånger idag undrar jag följande:
Varför får man (jag) finnar av att kräkas? Jag får inget kräk på huden, så det beror knappast på att den blir oren.

Ok, så om jag köper en sms-biljett för zon 1 och 2 först, sen åker till Uppsala, aktiverar accesskortet och går på tåget så ska det inte vara några problem?

Det lät ju enkelt och smidigt. Men alltid är det något som strular... Inga problem att åka till Uppsala, men när jag skulle blippa kortet på perrongen så pep det ilsket flera gånger och visade rött ljus... Jag är hundra procent säker på att det finns pengar, jag har laddat det med 100 kr och aldrig använt det. Med bara tio minuter kvar tills tåget skulle gå och lång kö vid UL-center så hann jag inte få hjälp så jag fick köpa en tilläggsbiljett i en automat. För 60 kronor. Tur att jag är så himla rik :grin:

Linta! :angel: Varför funkade det inte?

Hur vanligt är Jasmin som mansnamn?

För mig är Jasmin en kvinna men i dag satt en man med Jasmin på namnskylten i kassan på Willys.

Provar här först, fast jag inser att det är en seniorfråga.
Vad heter låten som låg på svensktoppen i slutet av 80-talet, sjungs av flera män och innehåller "kärleken" och "solidaritet"?

För att inget någonsin går som det ska för UL. :D Nej men, innan stolparna hade kommit på plats och ett tag efter innan de började fungera(ibland) så fick resenärerna åka med ändå om det inte fungerade att aktivera. Kan höra på måndag om det gäller fortfarande!

kl

Vad avgör när någon i samband med ett brott kallas pojke/flicka respektive man/kvinna. På polisens "händelser" läste jag nyss om en flicka född -94 som blivit bestulen, och en man -94 som snattat.
Är det att tjejen var brottsoffer och killen brottsling, eller att tjejen är tjej och killen kille som avgör? Eller nåt helt annat?
Jag har tänkt på det här förr, så det är inte en engångsgrej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 145
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 979
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka