Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Mig veterligen "ska" man räknas som kvinna/man vid arton, men jag har lagt märke till samma sak som dig när det gäller att kvinnor ofta benämns som "flickor" även om de är arton/nitton. Dock aldrig reflekterat över att det skulle vara när de är brottsoffer. Så jag har ingen aning om varför det är så :p

Har märkt samma sak som Andromedae, dvs. att kvinnor oavsett ålder gärna kallas flickor, inte bara i brottssammanhang utan överlag. Mycket enerverande.

/ Stormkast som blir svinirriterad när någon kallar mig flicka och rättar dem med att jag är över 18 och således en vuxen kvinna.

Är bulgur eller couscous så pass vanligt att man borde kunna hitta det på ett Coop Konsum på landet?

Det är 300 meter till butiken och jag orrrrrrrrrrkar inte gå ner i onödan.
angel.gif

Jag har märkt det motsatta i artiklar som handlar om våldtäkt - den artonåriga kvinnan våldtogs av en nittonårig pojke. Brukar maila dem varenda gång jag ser sånt.

Svar ja!

Mailade även Metro en gång när de dels gjorde det "misstaget" men även skuldbelade offren väldigt tydligt. Tydligen hade de fått drivor av mail vilket tyder på att man kanske inte ska ge upp hoppet om världen i alla fall.

kl

Idag återkom en fundering.
I Sunes sommar sov Rudolf i förtältet första natten - med imma på glasögonen och pissmyror i gipstet som följd.
Varför gjorde han det?

Och om det nu var p.g.a platsbrist i husvagnen - var sov han under resten av semestern?

:D

Åh, jag har sett den så många gånger att jag borde kunna komma med ett hyffsat svar iaf :p Har för mig att han skulle sova i tältet för att det blev för varmt för han (för benet med gipset typ elr nåt) att sova i husvagnen och därför skulle han sova i tältet. Sen kanske han insåg att det inte var så mysigt med imma och myror och sov i husvagnen istället?!:idea:

Nu när ni säger det så stämmer det nog, vad tråkigt! :p
Undrar hur det gick under resten av semestern då, i allafall :D

Senast ändrad:

Om man inte hinner klacka om ett par skor innan man ska resa bort, kan man då ta en vanlig fil och fila den där plastklacken som sitter på när man köper dem? Så att den blir lite mindre sned haha.

kl

Vågar man äta köttfärs som gick ut igår? Om ja, kan man frysa ner resten nu idag och ha om typ en vecka eller är det kört? Mvh kan uppenbarligen inte läsa på förpackningshelvetet innan jag köper.

Tillägg: Och det här är absolut första gången i mitt 24-åriga liv som jag är i närheten av rå köttfärs, har således ingen aning om hur det ska se ut och lukta.

Senast ändrad:

Köttfärs som är dålig tappar all färg och luktar sannerligen inte gott. Annars har det en "normal" kött-lukt. Jag skulle tro att du kan frysa in den rå men vill du vara på den säkra sidan kan du steka den lätt (typ utan kryddor och så) och frysa in den sen :)

Kl
Varför är bilar ofta olåsta i filmer/serier? Och nycklarna sitter i?
Samma med ytterdörrar, det är bara att gå rakt in typ.

För att när man gör film/tv är varje sekund dyrbar och att lägga tid på att låsa/låsa upp är ganska dåligt använd tid, såvida det inte finns en viktig poäng med att dörren är låst ex. :)

Kl.

Hur många km ska man gå om dagen/veckan för att må bra?

Försökt Googla men hittar bara hur många steg man ska ta, och någon stegräknare har jag inte, har däremot en app i telefonen som visar hur många km jag gått.

Köttfärs som är dålig tappar all färg och luktar sannerligen inte gott. Annars har det en "normal" kött-lukt. Jag skulle tro att du kan frysa in den rå men vill du vara på den säkra sidan kan du steka den lätt (typ utan kryddor och så) och frysa in den sen :)

Att den tappar färgen har inte med fräschheten att göra. Om den nu inte ser sumpig/grön/på annat sätt äcklig ut. Grå köttfärs är det dock inte nödvändigtvis något fel på. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 145
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 978
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka