Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Wha! :crazy: när han säger det borde det vara en lögn eftersom han inte får tala osanning? Hade tankar gjort att näsan växer hade det varit klurigare. Eller? :D

--

Kan man få faktura hos tandläkaren eller måste man betala direkt?

Tänker att den växer lite, för det är ju en lögn tills den börjar växa, sen när den växt en liten bit är det ju sant det han sa, så då slutar den? :idea: :angel:

Kl

Om en person går ner mycket i vikt så blir ju själva ytan på personen mindre. Upplevs då tex benen som mycket hårigare? Alltså ytan där hårsäckarna sitter blir ju mindre och då borde hårsäckarna bli närmre varandra och därmed kännas hårigare?

Kom och tänk på detta när jag rakade benen i duschen igår:D

Hur breda underlakan ska man ha till en 120 cm bred säng? Jag har alltid trott 150 cm men Ikea rekommenderar 180 cm breda :o

Om du har 150 breda räcker de ju bara runt max 15 cm på sidorna, då lossnar de lättare så jag skulle ta bredare, eller dra-på-lakan. :)

Jag svarar bägge :)

Madrassen är 8 cm tror jag. Jag har tyvärr ett gäng 150 cm lakan som får följa med ett tag till men nästa gång blir det bredare för de hålls aldrig på plats!

Du kan ju köpa såna där lakanspännare man knäpper fast i lakanet under madrassen så hålls det på plats.

Lakan.jpg

Såna! De korta sätter man i hörnen o så finns det längre som man drar under hela madrassen. Läste att man kan använda vanthållare i stället.

Är alla motorvägar europavägar och alla europavägar motorvägar? Så det är samma liksom? Någon trafikkunnig som vet?

Nej det är inte samma.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europaväg#Standard

I avtalet (1975 års överenskommelse) anges krav på standarden för att en väg skall få märkas som europaväg. De krav som ställs är egentligen att den skall vara belagd med permanent asfalt/betongbeläggning, att den ska vara minst 8,4 meter bred, inte ha för skarpa kurvor, vara huvudled, gå runt tätbebyggda områden, och många andra krav. De ska ha tillräcklig kapacitet för att undvika köbildning och helst vara motorväg eller motortrafikled.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 142
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 978
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka