Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Nämen titta, där ser man! Nu har jag lärt mig två saker av dig på tre dagar, känns som att jag borde börja ge tillbaka snart... :p Och "nörd" är bara ett fulare ord för vetgirig och ambitiös, det kan du hälsa pöjken din! ;)

KL

När barnskådespelare ska gråta i en scen, hur gör man då? Väntar man med tagningen till barnet börjar gråta? Eller framkallar man gråt på något vis? Skrämmer barnet kanske? Nu tänker jag på riktigt små barn. Kom att fundera över det när jag kollade på ett avsnitt av Grey's anatomy häromdagen där ett barn, ca 1 år, grät oavbrutet.

kl

http://imgur.com/gallery/ez8Scpw

JAG FÖRSTÅR INTE, ALLA I KOMMENTARERNA FÖRSTÅR MEN INTE JAG, KAN NÅGON BARA FÖRKLARA?!

Mvh tycker att whisky är det absolut vidrigaste, äckligaste påfundet som någonsin existerat och kan således inget om det.

han köpte en "amerikansk" whiskey i Skottland åt sin vän som bor i USA? :p

(enda jag kan komma på, då min whiskey kunskap är 0 och botten)

Jahaaa, den är amerikansk? Då blev det ju lite mer begripligt!

Edit: Åhhhhhhh men det står ju Tennessee på flaskan. Godnatt.

Senast ändrad:

kl
Har ett års bindningstid på mitt mobilabonnemang kvar (ingen telefon på det), eftersom det är svindyrt (ca 400 kr månad) vill jag byta.
Månadskostnaden utan några saker är 129 kr, hur dyrt kan det bli för mig?

Det beror väl på hur mycket du ringer?

Vem är operatören? Vad finns det att välja på?
Kan du byta nu trots att du är bunden, eller du pratar om att byta om ett år?

KL

Ännu en fråga relaterad till Grey's anatomy. I serien är det en kille som jobbar på sjukhuset. Han är både Major och Dr, alltså han har två titlar. På sjukhuset tilltalas han som Major Hunt ibland (eller kanske jämt, vet inte). Varför då? Är titeln Major finare eller "högre" än Dr? Finns det någon ordning? Eller kan man säga båda titlarna?

Alltså, han var ju läkare innan han blev militär, men jag tror inte de har någon olika nivå på titlarna så utan det är snarare vem som tilltalar honom. Någon inom militären använder Major och civila använder Dr.

Major är väl från hans bakgrund inom militären vilket endel kanske föredrar pga respekt eller något i den stilen? Annars är han ju doktor.

kl

Hööörni alla normalt funtade onojiga människor där ute.

När en snubbe efter en stunds "rann ut i sanden"-uppehåll i en typ 1,5-årig bekantskap försöker få kontakt med en på tre olika sätt, man pratar om att ses, han åker över halva stan för att hinna träffa en i 40 minuter när man har vägarna förbi, och han två timmar efter att man sagt hej messar och säger att det var kul att ses och att det borde ske oftare och längre. Och säger ja direkt när man föreslår att ses i helgen igen. Och han i övrigt även nämnt hur kul det vore om man gjorde slag i saken av att flytta till hans stad.

Då BORDE det väl vara rimligt att anta att han möjligen kan vara lite intresserad av mig som mer än en kollega och vän?

Jag vill ju gärna känna att jag inte hade fel när jag såg hur hans blick och leende liksom blev... SOM DE BLIR när folk tittar på någon de faktiskt känner något för. Men fan jag blir så nojig. Jag vet ju hur irriterad jag blir när snubbar misstar min trevlighet för flirt, så fan, tänk om jag gör detsamma nu.

Riv ner mig från det rosa molnet eller sparka upp mig dit igen, plz.

Senast ändrad:

kl
Sen en fråga på helt annat plan...

Tycker man läser mycket här om djurägare som har katter på "fri tillgång" mat, dvs mat framme hela tiden.. Men känns som att gängse uppfattning är att hundar inte skall få gå och småäta, utan äta när maten serveras. Hur kommer detta sig? ;år katter sämre av att äta tex. två gånger per dag? Om man går tillbaka mot "ursprungsdjuren" så känns ju det senare alternativet mer "normalt" tänker jag? Upplys mig gärna!

Jag skulle kunna tänka mig att det beror på att hundar är så pass "tama" att de liksom har tappat att äta "lagom". Katter är ju ofta lite mer "vilda" (jagar osv, men det finns katter som inte kan ha fri tillgång också, min kompis fetto-katt tex. :p) Av de hundar som vi haft i familjen och jag har i min bekantskapskrets skulle 9/10 typ äta ihjäl sig :D

Men min katt tex hade jag på fritt i början (omplacering som behövde gå upp i vikt), men nu bara hetsäter han så kan verkligen inte ha han på fri mängd! Men för att ta en följdfråga på det då, är det dumt att ge en sådan katt som jag beskriver, mat två gånger om dagen, eller bör han egentligen ha fler mål mat (fats mindre mängd)? Tänker just och jämför med många hundar jag känner som får mat så :p

kl

Kan någon förklara det här skämtet för mig? :confused:

An Irish guy and Italian guy are sitting at the bar.
Irish guy says “Italians are the dumbest people on the face of the planet.”
Italian guy says “what do you mean?”
Irish guy says “I bet you don’t even know what Easter is.” So they make a bet.
Italian guy gets up on the bar and he says “Easter is when Jesus Christ rolls away the stone, steps out into the sun, and if he sees his shadow…”

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 140
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 953
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka