Dumma frågor del 3

Var pågår bokrean när den pågår? Alltså, jag antar att det är en av handeln inducerad hysteri, men varför just nu och inte typ, i mitten av april eller någon annan gång?
 
Hur kommer det sig att det endast är tidningar av alla varor som ofta är förmärkta med ett pris? Och gäller det att alla butiker måste sälja för det priset? Varför det?
 
Hur kommer det sig att det endast är tidningar av alla varor som ofta är förmärkta med ett pris? Och gäller det att alla butiker måste sälja för det priset? Varför det?
Och varför är de så jäkla dyra?

@Ceta jaha det finns alltså. Tror aldrig jag hört någon annan än Gullefjun :p
 
Hem till gården Vart har Bobs tvillingar tagit vägen? Jag har inte sett till dem på länge.
 
Tittar på HTG nu, och Brenda sa att hon skulle hämta tvillingarna, men när syntes de senast?
 
Hur uppstår dom färgglada färgklickarna på undersidan av burkar?! T.ex red Bull, läsk osv...

Jag såg ut så här: :confused: när jag läste din fråga då jag aldrig sett det innan, och så tittade jag under min celsius som jag "roar" mig med på jobb just nu och den har en knallrosa fläck i botten.. O_o :cautious:
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, men nu vill jag också veta! :p
 
Vilklet av de här alternativen är det störst chans att man kommer fram när man ska och inte missar något byte? :p

Start:
06:17 Lund C - 08:35 Göteborg C
SJ, Snabbtåg, X 2000, tåg 480

Byte 1:
08:55 Göteborg C - 10:08 Skövde C
Blå Tåget, Övriga, Skandinaviska Jernbanor, tåg 7070

eller

Start:
06:26 Lund C - 08:08 Nässjö C
SJ, Snabbtåg, X 2000, tåg 524

Byte 1:
08:18 Nässjö C - 09:43 Falköping C
Västtrafik, Länstrafik, tåg 7290

Byte 2:
09:48 Falköping C - 10:05 Skövde C
Västtrafik, Länstrafik, tåg 7212
 
Vilklet av de här alternativen är det störst chans att man kommer fram när man ska och inte missar något byte? :p

Start:
06:17 Lund C - 08:35 Göteborg C
SJ, Snabbtåg, X 2000, tåg 480

Byte 1:
08:55 Göteborg C - 10:08 Skövde C
Blå Tåget, Övriga, Skandinaviska Jernbanor, tåg 7070

eller

Start:
06:26 Lund C - 08:08 Nässjö C
SJ, Snabbtåg, X 2000, tåg 524

Byte 1:
08:18 Nässjö C - 09:43 Falköping C
Västtrafik, Länstrafik, tåg 7290

Byte 2:
09:48 Falköping C - 10:05 Skövde C
Västtrafik, Länstrafik, tåg 7212
Alternativ 1 definitivt, ju mindre byten ju bättre oftast plus längre bytestid där!
 
(Hårfråga!) En kluven topp - är det när en topp är kluven i två delar, böjd ca 90° eller bara böjd som en båge?
 
Vet inte om det klassas in som en dum fråga, men det kändes onödigt att starta en egen tråd så jag testar här.
Vad är en odlingskruka?
Jag behöver köpa en ny kruka till min gigantiska benjaminfikus och har insett att det verkar smått omöjligt att hitta snygga krukor som är tillräckligt stora, har nu i alla fall funnit en, men det står att det är en odlingskruka och jag började fundera på om det kanske innebar att vattnet rinner igenom eller något liknande som gör den olämplig att ha inne på mitt trägolv.
 
(Hårfråga!) En kluven topp - är det när en topp är kluven i två delar, böjd ca 90° eller bara böjd som en båge?
När jag hade långt (och slitet) hår fick jag toppar som var kluvna mitt itu så att säga, så det tänker jag är "kluvna toppar" iaf :)
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 830
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 174
Senast: Inte_Ung
·
  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 681
Senast: iNHALE
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp