Dumma frågor del 3

En delegation är en grupp människor.

Du menar troligen delegering. Man delegeras
---
Inom sjukvården delegeras många medicinska arbetsuppgifter från någon med formell kompetens till någon med reell kompetens, det kan vara en sjuksköterska som överlåter en arbetsuppgift till en undersköterska.
---
https://sv.wikipedia.org/wiki/Delegering


Ofta handlar det om en teoretisk del (med någon form av prov) och en praktisk del (där man visar handlag och att man kan utföra uppgiften).


Ja precis. Nu var det ju ett tag sen jag fick min delegering men tack iallafall ;)
 
Jag har varit sjuk i ca 1 vecka nu... Varit hemma från jobbet i fyra dagar. Ska jobba kväll idag. Känner mig piggare men har ont i huvudet och ansiktet (misstänker bihålorna)...

Bita ihop och jobba eller sjukanmäla?
 
Jag har varit sjuk i ca 1 vecka nu... Varit hemma från jobbet i fyra dagar. Ska jobba kväll idag. Känner mig piggare men har ont i huvudet och ansiktet (misstänker bihålorna)...

Bita ihop och jobba eller sjukanmäla?
Jobbar du med mat eller människor så sjuka, annars hade jag nog gått till jobbet.
 
Väcker tråden igen då den är så bra :) Så nu har jag en ny dum, och klurig fråga. Tänker att någon av mäster-googlarna på buke kan hjälpa mig :D (Har försökt själv!)

Han som är rösten i "Propperty ladder: mardrömsprojektet" är det skådespelaren som spelar Carson i Downton Abbey?
 
Tar tillbaka denhär tråden, tycker den va väldigt bra att ha:p

Vad händer med stearin när ljuset är tänt? Att det försvinner är jag med på men vart försvinner det? Förångas det?
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 764
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 107
Senast: Inte_Ung
·
  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 656
Senast: iNHALE
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp